Turismul romanesc, la pamant

Tour operatorii se plang ca din cauza crizei, tot mai putini turisti aleg Romania ca destinatie pentru petrecerea concediilor. Hotelierii si proprietarii de pensiuni de pe meleagurile noastre se vaieta si ei ca afacerile nu le merg prea bine.

In loc sa-si planga de mila, sa arunce vina asupra crizei, toti factorii implicati in domeniu ar putea folosi turismul ca pe o arma impotriva crizei. Spre exemplu, ar putea identifica aspectele care dau specificitate zonei, care transforma Romania in destinatie unica si, mai apoi, exploatate la maxim. Degeaba ne batem cu pumnii in piept ca suntem o tara binecuvantata cu mai toate formele de relief si cu o gramada de comori turistice. Degeaba avem munti semeti, lacuri cu apa termala, mare cu plaja pentru care turcii, spre exemplu, ar ucide, biserici de lemn din vremuri apuse, manastiri, vestigii istorice. Toate aceste bogatii nu valoreaza nimic atata vreme cat cei responsabili stau cu mainile in san.

Alte state se dau de ceasul mortii sa intre pe piata turistica si asta chiar daca nu prea au cu ce. Turcii aduc nisip de cariera in incercarea disperata de a avea plaje atragatoare si isi impanzesc hotelurile cu piscine pentru a nu-i pierde pe turistii nemultumiti de intrarile deloc line in mare. O cascada amarata este transformata in ditamai obiectivul turistic, unde se percepe si taxa de intrare. La noi, Cascada Cailor de la Borsa, pentru care trebuie sa strabati prin salbaticia naturii, zace uitata de lume. Chiar daca este considerata a fi una dintre cele mai frumoase din Romania.

Degeaba se cheltuie de la bugetul statului bani grei pentru realizarea unui brad de tara. 1,5 milioane de euro a costat numai campania Land of choice, al carei scop a fost promovarea peste hotare a Romaniei ca destinatie turistica si atragerea vizitatorilor straini. Strainii nu s-au lasat impresionati si continua sa aleaga alte destinatii. Serviciile sunt in continuare de proasta calitate, conditiile de cazare, tot mizere, preturile, nejustificat de mari, infrastructura, sub orice critica. Si, din pacate, lista defectiunilor nu se incheie aici si nici nu se remediaza cu alocari de bani pentru promovari turistice. Oricat ar fi reclama de frumoasa, daca produsul e stricat, milioanele de euro se arunca, practic, pe fereastra.

Leave a Comment