Ninsoarea costa. Desi par gratis, fulgii cazuti din cer cu nemiluita ard cumplit buzunarele romanilor, din cauza ca la noi deszapezirea drumurilor nu se face ca in alte tari, dupa reguli, ci doar dupa legea interesului unui pumn de oameni. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) a platit sume uriase pentru deszapezirea autostrazilor si a drumurilor nationale, sume comparabile cu costul actiunilor de deszapezire din Germania si Finlanda.
Potrivit CNADR, intretinerea drumurilor nationale in sezonul rece trecut s-a ridicat la 77 milioane de euro, in timp ce pentru aceasta iarna, necesarul este de 93 milioane de euro. In Finlanda, unde iarna vine mult mai repede, este mult mai aspra si mai lunga, si unde costul fortei de munca este mai ridicat, cheltuielile anuale pentru deszapezire ajung la suma de 98 de milioane de euro. Trebuie precizat ca finlandezii nu se joaca de-a traficul rutier pe doua autostrazi si jumatate, cum fac romanii, ci au la dispozitie o retea de autostrazi si de drumuri nationale intinsa pe 78.000 de kilometri. Calculand, reiese ca reteaua finlandezilor este de aproape cinci ori mai vasta decat a Romaniei, care are doar 16.000 de kilometri de drumuri nationale si austostrazi. Si totusi, in aceste conditii, pretul mediu pe kilometru al deszapezirii in Finlanda este de patru ori mai mic decat in tara noastra. Frumos, admirabil! Asa ceva numai pe plaiurile mioritice poti intalni, doar aici dai peste contracte facute in defavoarea populatiei, dar spre