Lucrările pe Autostrada Transilvania continuă, iar drumul de mare viteză dintre Sălaj și granița cu Ungaria prinde contur. Compania Națională de Investiții Rutiere a primit trei oferte la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3C2 Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania-A3.
Ofertele au fost depuse de INTECSA ENGINEERING GROUP S.A.U., în calitate de ofertant unic, ASOCIEREA VENTRA PROJECT MANAGEMENT – UTIBER Közúti Beruházó Kft. și ASOCIEREA PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES, S.A. – ECOAPA DESIGN – K-BOX CONSTRUCTION DESIGN.
Contractul are o valoare estimată de 20 milioane lei și o durată de 21 de luni. Odată cu desemnarea consultantului, autoritățile își propun asigurarea unei administrări eficiente a lucrărilor, astfel încât proiectul de infrastructură să fie finalizat conform graficului și bugetului stabilit.
Sute de muncitori și utilaje în teren
Începând din 29 septembrie 2025, Asocierea de constructori români Precon Transilvania – Citadina 98 poate lucra pe întreaga lungime de 28,5 kilometri a subsecțiunii 3C2 Chiribiș-Biharia. Pe șantier sunt mobilizate 260 de persoane și 292 de utilaje și echipamente, după cum precizează Compania Națională de Investiții Rutiere. În urma emiterii Ordinului de începere, asocierea de constructori poate executa lucrările pe întregul lot de 28,5 kilometri, parte a Autostrăzii Transilvania. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.
Lucrările deja începute, în grafic
La sfârșitul lunii trecute, ministrul Transporturilor a precizat că lucrările începute încă din vară, pe primul sector de 8,5 kilometri de lângă Biharia, se desfășoară conform graficului.
Pe lotul 3C2 Chiribiș-Biharia vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar tronsonul va fi dotat cu un sistem „SPEED” pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare a șoferilor. Acesta va fi echipat cu instalații și camere din doi în doi kilometri, pentru detectarea evenimentelor rutiere. În plus, va include și sisteme de cântărire dinamică pentru vehiculele aflate în mișcare.
Contractul pentru proiectarea și execuția subsecțiunii are o durată de doi ani, iar valoarea acestuia este de 785 de milioane de lei. Finanțarea este asigurată atât din bugetul de stat, cât și prin Programul Transport 2021-2027.
De la Nușfalău până la Borș, pe A3
Mobilizarea constructorilor români pe cele două loturi de autostradă va permite ca, la finalul anului următor, șoferii să circule pe Autostrada Transilvania din Sălaj, de la Nușfalău până la Borș, la frontiera cu Ungaria. Astfel, sălăjenii vor putea conduce neîntrerupt 74 de kilometri pe șoseaua de mare viteză.