Noua taxă auto favorizează comerţul cu rable

Varianta finală de calcul a timbrului de mediu, care va înlocui actuala taxă auto, vine cu veşti îmbucurătoare doar pentru deţinătorii de maşini foarte vechi, mai exact de rable. De cealaltă parte, proprietarii maşinilor din clasele de poluare Euro 4 şi Euro 3 vor trebui să scoată în medie cu până la 10 la sută mai mulţi bani din buzunare decât în prezent pentru înmatriculare.
Calculul timbrului de mediu pentru autovehicule se va face în funcţie de actuala taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule. Doar că, faţă de actuala taxă, valoarea timbrului de mediu va mai mică pentru maşinile mai poluante, cu tehnologii mai învechite, şi vice-versa, adică mai mare pentru maşinile mai puţin poluante.
Astfel, suma de plată pentru înscrierea maşinilor în circulaţie va scădea cu 60 la sută pentru Euro 2, cu 80 la sută pentru Euro 1 şi cu 90 de procente pentru non-euro. În schimb, noua formulă de calcul pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 va conduce la o creştere în medie cu 10 la sută a sumei de plată.
Taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
Timbrul de mediu va trebui achitat pentru maşinile înmatriculate înainte de anul 2007 la prima transcriere a dreptului de proprietate. Suma va trebui plătită de către cel care cumpără autovehicolul.
Spre exemplu, pentru o maşină Dacia Super Nova din 2001, cu o capacitate cilindrică de 1.457 cmc şi norma de poluare 2, pentru care nu s-a plătit taxa auto, cumpărătorul va trebui să plătească taxa de primă vânzare în valoare de 1.593 de euro. Dacă ar fi să achite timbrul de mediu, cumpărătorul va scoate din buzunare mai puţin cu 60 la sută, respectiv 684 de euro.
În schimb, pentru o maşină Volkswagen Golf de 1390 cmc, Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 la 264 de euro.
Chiar dacă timbrul de mediu va fi stabilit în raport cu actuala taxă auto, acesta va fi calculat în funcţie cantitatea totală de emisii de dioxid de carbon, fără a mai cuprinde şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune, nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.
În cazul proprietarilor de maşini care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.
Guvernul a definitivat miercuri modalitatea de calcul a timbrului de mediu, motivând reducerea taxei pentru rable printr-o durată scurtă de funcţionare a acestora şi că, astfel, vor polua pentru un interval mai mic.

2 Thoughts to “Noua taxă auto favorizează comerţul cu rable”

  1. unu

    faceti salarii precum in occident pt a reusi sa cumparam doar masini noii. poporul cumpara doar dupa ce banuti are adunatii si chiar se bucura si de o masina la mana a 2 .

  2. Ok

    Faceti act de donatie sau act de comodat

Leave a Comment