Norme noi pentru protecția consumatorilor. Vânzătorii nu vor mai putea promova reduceri de prețuri false

Comisia Europeană (CE) anunţă noi norme care sporesc protecţia consumatorilor astfel încât, printre alte măsuri ce vor fi luate luate, vânzătorii vor fi împiedicați să promoveze în mod fals reduceri de preţ. Comisia Europeană a anunţat, marţi, intrarea în vigoare a noilor norme UE privind protecţia consumatorilor, ca parte a „Noilor avantaje pentru consumatori”, iar acestea vizează o mai bună aplicare şi modernizare a normelor actuale ale UE privind protecţia consumatorilor, în conformitate cu evoluţiile digitale. Noile norme vor asigura, printre altele, o mai mare transparenţă a pieţelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise, potrivit CE. În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preţ, iar site-urile de comparare a preţurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare. „Noile norme vor spori protecţia consumatorilor în lumea digitală, protecţie pe care o merită cu prisosinţă. De asemenea, UE spune ‘NU’ produselor vândute ca fiind identice cu cele din alte state membre, atunci când este evident că nu e aşa. Însă aceste noi norme nu vor proteja consumatorii de comercianţii necinstiţi şi de escrocherii online decât dacă sunt implementate în mod strict. Încurajez cu fermitate toate statele membre să se asigure că noile norme sunt puse în aplicare fără întârziere”, a declarat Věra Jourová, vicepreşedintele pentru Valori şi transparenţă. Statele membre au acum doi ani să transpună directiva în legislaţia lor naţională pentru a se asigura că toţi consumatorii din UE beneficiază de măsuri de protecţie mai solide. „Astăzi transmitem un avertisment puternic comercianţilor cu privire la faptul că ar trebui să respecte normele, nu să le ocolească. Încălcarea la scară largă a normelor UE privind protecţia consumatorilor poate însemna, pentru o companie, o amendă de 4 % din cifra de afaceri anuală. Aceasta va fi o sancţiune suficient de descurajatoare şi eficace pentru a preveni fraudele comercianţilor necinstiţi. Salut această nouă legislaţie, deoarece stabileşte standarde cu adevărat europene de protecţie a consumatorilor”, a afirmat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiţie. Noile norme vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorilor prin: asigurarea de compensaţii pentru victimele practicilor comerciale neloiale şi prin aplicarea de sancţiuni în cazul „unor situaţii de prejudiciu colectiv” care afectează consumatorii din întreaga UE.

Alte articole

2 Thoughts to “Norme noi pentru protecția consumatorilor. Vânzătorii nu vor mai putea promova reduceri de prețuri false”

  1. Anonim

    Da’ io tot nu cre’ c-o să dispară reducerile de blecfraidei cu + 30% Păi tre’ să mîncă și ema gurile lor ceva!

  2. Anonim

    la ce clasa politica avem , nu vad sa faca astia ceva bun

Leave a Comment