Încep lucrările la Autostrada Transilvania, în Sălaj. Primele utilaje vor ajunge în zona localității Marca

Zilele trecute au fost desemnați câștigătorii pentru construcția a încă 55 km ai Autostrăzii Transilvania  Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia

Asocierea Construcții SA România – Hidroelektra Mehanizacija Croația a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția Subsecțiunii 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș. Lotul cu o lungime de 26,35 km a fost atribuit acestei Asocieri, la o valoare a ofertei de 361.901.913 de lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro.

Pe traseul acestei Subsecțiuni va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 și vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni iar cea de execuție a lucrărilor este de 18 luni.

Pentru Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia, în lungime de 28,55 km, Comisia de evaluare a desemnat câștigătoare Asocierea Trameco SA – Vahostav SK Drumuri Bihor  SA Drum Asfalt SRL    East Water Drillings SRL.

În cadrul contractului cu o valoare de  326.515.056 de lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, Asocierea are la dispoziție șase luni pentru activitatea de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

De-a lungul traseului acestei subsecțiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje și viaducte.

Ambele Asocieri au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Procedura de semnare a contractelor va putea fi declanșată după 10 zile, dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații.

Insă în situația în care vor fi înregistrate contestatii împotriva rezultatului procedurilor, CNAIR va trebui sa aștepte solutionarea acestora și doar după aceea va putea iniția procedurile de semnare a contractelor.

Ambele Subsecțiuni fac parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.

Traseul Subsecțiunii 3C1 începe în zona localității Marca, județul Sălaj (intersecția cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona campului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).

În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitatile Dolea și Margine.

La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, intersectează DJ 191A (Chiribis-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita.

În continuare, traseul se desfasoară într-o zona de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Traseul Subsecțiunii 3C2 începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei Șubsecțiuni. În continuare traseul se desfasoara într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș – Sălard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se inscrie  în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Hăucești și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E) la km 39+950.

La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42.

De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) și continuă spre granița Romano-Ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

 

 

 

Leave a Comment