Anul trecut, in Salaj: Peste 200.000 de apeluri false la 112

Anul trecut, in Salaj: Peste 200.000 de apeluri false la 112

Salajenii continua sa apeleze abuziv numarul unic de urgenta 112, fie pentru a spune glume si aduce injurii operatoarele serviciului fie doar pentru a inchide receptorul imediat ce apelul a fost preluat. Pe parcursul anului trecut, din totalul apelurilor inregistrate la Serviciul de Telecomunicatii Speciale Salaj, aproximativ 88 la suta au fost urgente false, insumand peste 200.000 de apeluri abuzive.

Peste 245.000 de apeluri s-au inregistrat, pe parcursul anului trecut, la numarul unic de urgenta 112 din raza teritoriala a judetului Salaj, aproximativ 88 la suta dintre acestea fiind apeluri false. Tendinta celor care suna la acest numar este ori pentru a face haz de politisti ori pentru a sesiza urgente inexistente sau tot felul de intamplari ridicole.

Purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Adrian Fulea, ne-a declarat ca acest procent insemnat incadreaza nu doar apelurile abuzive, cat si apeluri de informare, deranjamente tehnice ori apeluri eronate ale locuitorilor. Intr-adevar, la nivelul judetului Salaj, numarul de apeluri false 219.679 este unul destul de ridicat, insa in scadere fata de anii trecuti. Un alt aspect pozitiv este ca, in ultima perioada, nu au fost situatii in care apelantii sa sune abuziv pana la cateva zeci, chiar de sute de ori in aceeasi zi. Cel mai probabil, sunt rezultatele campaniilor desfasurate anii trecuti privind importanta apelarii acestui numar unic de urgenta doar in situatiile care reprezinta intr-adevar urgente, a declarat Adrian Fulea.

Fata de prima parte din 2010, numarul de apeluri efectuate la 112 a scazut treptat pana spre finele anului. Si anume, daca in luna ianuarie se inregistrau 23.502 de apeluri, in ultimele luni numarul a scazut la sub 19.000. De asemenea, scaderea numarului de apeluri la 112 este vizibila comparand impulsurile insumate pentru luna decembrie a anului 2009, respectiv 23.375, cu cele inregistrate in decembrie anul trecut, anume 17.909 apeluri.

Ambulanta, in topul solicitarilor

In cursul anului trecut, doar 25.521 de apeluri din totalul apelurilor efectuate prin numarul unic de urgenta 112 au reprezentat urgente reale care au solicitat interventia autoritatilor, potrivit informatiilor statistice aflate pe site-ul Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Mai bine de jumatate dintre acestea au fost redirectionate Serviciului de Ambulanta. Astfel, salajenii au apelat in 15.875 de cazuri ambulanta, 7.925 de apeluri au solicitat interventia politistilor, in timp ce 1.500 de impulsuri au pus pe jar pompierii militari. Jandarmii au fost apelati la doar 221 de urgente.

Insa, cu toate ca numarul de apeluri false este unul ridicat comparativ cu urgentele reale, judetul Salaj se situeaza printre locurile fruntase intre judetele cu cele mai putine apeluri la 112. Cel putin in luna decembrie a anului trecut, judetul nostru se situa pe locul doi cu 17.909 apeluri prin serviciul unic de urgenta, Bistrita-Nasaud ocupand primul loc cu 15.796 de apeluri.

Chiar si in aceasta situatie, cei care apeleaza in joaca serviciul unic de urgenta ar trebui sa stie ca, in timp ce tin ocupat operatorul 112, o alta persoana aflata intr-o situatie critica nu poate solicita ajutor, si devin in parte raspunzatori de cele intamplate victimei. Potrivit reprezentantilor Serviciului de Telecomunicatii Speciale, majoritatea celor care suna abuziv sunt tineri teribilisti, lipsiti de educatie, care probabil au prea mult timp liber si care nu constientizeaza faptul ca, in timp ce ei fac glume proaste, unele persoane au cu adevarat probleme si solicita sprijinul institutiilor abilitate sa intervina pentru apararea vietilor si bunurilor. In fapt, clientii fideli ai acestor astfel de jocuri pun in pericol operativitatea preluarii cazurilor reale de urgenta si interventia rapida a echipajelor Ambulantei, Politiei, Pompierilor sau ale Jandarmeriei.

Apeluri abuzive, blocate

Un proiect aflat pe masa autoritatilor aduce o solutie pentru a bloca apelurile abuzive la numarul unic de urgenta 112. Astfel, in cazul persoanelor care apeleaza abuziv serviciul de urgenta de cel putin sase ori in cursul aceleiasi zile, suplimentar fata de transmiterea unui mesaj de avertizare, apelurile vor fi redirectionate, timp de cinci zile, catre un serviciu automatizat, inainte ca apelul sa fie transferat catre un operator 112.

Pentru ca aceasta masura sa aiba reusita, operatorii de telefonie mobila vor trebui ca, pana la data de 1 februarie 2011, sa asigure Serviciului de Telecomunicatii Speciale posibilitatea de a transmite un mesaj scurt de atentionare catre abonatii care au efectuat apeluri abuzive. Astfel, abonatii care vor initia mai mult de doua apeluri abuzive zilnic din retelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj in care vor fi avertizati cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare. In cazul in care apelantul doreste sa solicite serviciile de urgenta, acestuia i se va solicita sa apese tasta 5 de doua ori. In cazul in care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat. Aceste masuri vor fi implementate de administratorul sistemului 112 pana la 1 mai 2011.

Leave a Comment