Doar 14 microbuze scolare din cele 75 existente in Salaj au licenta pentru transport persoane, primarii din mediul rural riscand amenzi cuprinse intre 20.000 de lei si 25.000 de lei sau inchisoare de la o luna la un an din cauza ca transporta ilegal copiii la cursuri.
Cata grija avem in ceea ce priveste respectarea legislatiei se observa inca o data daca aruncam un ochi in ograda administratiilor locale rurale, care au primit de la Guvern microbuze pentru transportul elevilor la cursuri. De actele necesare in acest sens nu s-a ocupat, insa, nimeni, transportul copiilor facandu-se dupa cum bate vantul, cu toate ca taxele ce ar trebui achitate sunt acceptabile si ar putea fi suportate in ciuda bugetelor de criza.
Seful Agentiei Salaj a Autoritatii Rutiere Romane, Cornelia Silaghi, a declarat, luni, ca efectuarea de transporturi rutiere publice fara licenta constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda sau cu inchisoare de la o luna la un an, conform legislatiei in vigoare. Le-am transmis notificari in aceasta privinta si vom demara controale, urmand sa aplicam sanctiunile de rigoare celor ce nu vor intra in legalitate, a declarat Cornelia Silaghi.
Potrivit sursei citate, incepand cu luna februarie 2010, pe langa sanctiunile sus amintite, in cazul utilizarii pentru transport a unui vehicul fara a se putea face dovada detinerii licentei de transport se suspenda dreptul de utilizare, prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certi-ficatului de inmatriculare. Acestea se predau pe baza de proces verbal Inspectoratului Judetean de Politie Salaj, care notifica detinatorul autovehiculului in privinta faptului ca suspendarea certificatului si a placutelor inceteaza la 6 luni de la data procesului verbal de retinere, a spus Cornelia Silaghi.
Pentru obtinerea licentei de transport persoane, o primarie trebuie sa achite o taxa in valoare de 353 de lei, la care se adauga suma de 260 de lei pentru fiecare masina de transport ce trebuie licentiata. Nu sunt sume mari, iar primarii ar trebui sa le plateasca, pentru a intra in legalitate. Cu atat mai mult cu cat vorbim de transportul copiilor, iar valoarea amenzilor este mult mai mare decat cea a taxelor, a declarat Cornelia Silaghi.
Inspectorul scolar general al Inspectoratului Scolar al Judetului Salaj, Ioan Abrudan, a declarat ca stia ca majoritatea microbuzelor scolare au licenta de transport persoane, obtinerea acestui act fiind responsabilitatea administratiilor locale si nu a institutiei publice pe care o reprezinta.