Citadin Zalău va astupa gropile din carosabil cu butelia și asfaltul “la sac”. O plombă rezistă cel mult zece zile

Societatea Citadin, subordonată Primăriei Zalău, va astupa gropile din carosabil cu suflanta, butelia și asfaltul la sac. O plombă rezistă, în condiții normale de trafic, cel mult zece zile.
Consilierii locali zălăuani au dezbătut, în ședința de consiliu local desfășurată joi, la sediul Primăriei Zalău, problema drumurilor și străzilor din municipiu, mai precis situația problematică a asfaltului plin de gropi, mai ales a celor existente pe străzile intens circulate. Situația a fost agravată și de materialul antiderapant, combinația de sare și nisip fiind un factor distructiv puternic pentru asfaltul, oricum sensibil și de o calitate nu foarte bună, astfel încât perspectiva care se deschide în prag de primăvară este una sumbră pe acest segment. Viceprimarul Teodor Balajel a spus în cadrul ședinței, că lucrările de plombare vor începe la sfârșitul acestei săptămâni, dată fiind prognoza meteo favorabilă din această perioadă. Evident, soluția este plombarea gropilor, o operațiune pe cât de costisitoare pe atât de ineficientă.

“Asfaltul la sac, cel folosit în astfel de lucrări de reparații, este de douăzeci de ori mai scump decât cel folosit în mod curent, în lucrările de reparații. Cu toate acestea, este singura soluție pe care o putem pune în aplicare în această perioadă. Echipele de la Citadin sunt dotate cu tot ceea ce trebuie, suflante pentru uscarea suprafețelor, butelie, utilajele necesare, astfel încât asfaltul să adere corespunzător. Sunt angrenați 70 de lucrători în aceste operațiuni. Avem în vedere toate zonele în care asfaltul este deteriorat, vom începe chiar de la sfârșitul acestei săptămâni. Din păcate, situația aceasta, cauzată de distrugerile care vin în urma împrăștierii materialului antiderapant, nu este doar în Zalău. Luăm în calcul pe viitor înlocuirea, cu cât ne va permite bugetul, a acestei mixturi de nisip cu sare cu clorura de calciu. Deși este cu mult mai scumpă, efectele distructive sunt cu mult diminuate. Deocamdată aceasta este situația”, a spus viceprimarul Teodor Balajel.

Consilierii locali din opoziție au adus în discuție faptul că cetățenii sunt exasperați de situația acestor drumuri din municipiu și au invadat spațiul virtual cu postări și fotografii care arată, fără nicio urmă de îndoială, starea necorespunzătoare a acestor străzi. Oamneii spun că și-au distrus autoturismele și că asfaltul este compromis în multe locuri, chiar și acolo unde s-au desfășurat lucrări de asfaltare și nu doar de reparații prin plombare.

Trebuie menționat faptul că, pe lângă costul deosebit de ridicat al materialului special destinat lucrărilor de plombare, o astfel de lucrare nu rezistă mai mult de zece zile, fapt care face ca aceste investiții să fie puțin eficiente și deloc rentabile.

 

Alte articole

2 Thoughts to “Citadin Zalău va astupa gropile din carosabil cu butelia și asfaltul “la sac”. O plombă rezistă cel mult zece zile”

  1. Anonim

    clanul mark conduce citadinul se stie

  2. Care zece zile?!

    In fata la benzinaria ROMPETROL, pe sensul de mers spre Gara (selectarea pentru intrarea pe Str. G-ral. Dragalina), plomba a fost pusa sambata si azi, joi, la cinci zile, groapa-i ca noua.

Leave a Comment