Tot muritorul din municipiu trebuie sa plateasca, din prima zi a lunii viitoare, cate 2 lei pentru fiecare calatorie de lux pe care o face cu mijloacele de transport in comun ale Transurbisului, respectiv 4 lei pe un bilet. Majorarea, deloc de neglijat, vine in plina criza, cand populatia este, si asa, vai de ea, iar traiul de zi cu zi, trecut sub semnul intrebarii.
Problemele acestea nici ca au contat, insa, pentru consilierii municipali, care au considerat ca binele celor vreo 160 de angajati ai societatii din subordinea Primariei este mai presus. Cica oamenii aia trebuie motivati sa ramana in slujba si ca la salariile pe care le primesc acum, acest lucru este, practic, imposibil. Da-i incolo pe cei multi care mai mult de nevoie apeleaza la autobuzele subrede! Pentru ca operatorul sa aiba bani din care sa-si plateasca angajatii, calatorului i se baga pe gat ditamai scumpirea.
Si ce daca zalauanul circula in aceleasi conditii jalnice ca acum cativa ani? Si ce daca vara stai sa lesini in mijloacele de transport in comun inundate de praf, iar pe timpul iernii faci turturi pana ajungi la destinatie? Si ce daca soferii plicitisiti de lucru uita ca transporta oameni, nu pietre si smucesc volanul, transformand calatoria intr-un test de echilibristica pentru calatori? Si ce daca doamnelor controloare le lipsesc cei sapte ani de acasa si te fac troaca de porci daca ai indraznit sa nu-ti compostezi biletul? Si ce daca statiile nu sunt amenajate? Si ce daca pe cand ti-e lumea mai draga si te grabesti cel mai tare, trebuie sa astepti ca prostul venirea unui autobuz?
Nimic din toate acestea nu a avut vreo importanta, singurul lucru ce a fost luat in calcul fiind situatia financiara a angajatilor Transurbis, ale caror lefuri reprezinta aproape jumatate din cheltuielile operatorului. Si, de parca toate astea nu ar fi fost suficiente, subventia pe care o suporta bugetul local, adica fiecare zalauan din buzunarul propriu, a ajuns la 4,1 milioane de lei, in crestere cu 70 la suta fata de acum trei ani.
In timp ce administratia pompeaza bani cu nemiluita pentru a sustine finanaciar societatea, asta dupa ce edilii au reusit si sa elimine concurenta facuta de firmele de maxi-taxi, zalauanul se poate mandri ca plateste cei mai multi bani din regiune pentru o calatorie cu autobuzul.