Deputatul Mirel Talos viseaza frumos

Deputatul Mirel Talos viseaza frumos

Lucrarile la tronsonul din Salaj a Autostrazii Brasov-Bors ar putea demara cel mai devreme anul viitor, deoarece la aceasta data contractul cu firma Bechtel este in curs de negociere. Deputatul liberal Mirel Talos a estimat vineri in cadrul unei conferinte de presa ca executia lucrarilor de pe portiunea de drum 3B, care traverseaza judetul, ar putea incepe in 2012.

Citand un reprezentant din conducerea Bechtel, Mirel Talos a aratat ca firma va continua sa lucreze pe sectoarele de drum din judetele Cluj si Bihor, celelalte, intre care si portiunea care se afla pe teritoriul judetului Salaj vor fi scoase la licitatie si construite de alte societati. Renegocierea contractului si licitatiile vor face ca lucrarile sa demareze abia anul viitor.

Traian Basescu a avut permanent, de la semnarea contractului de catre guvernul Nastase pana mai deunazi, la vizita in SUA, consecvent, o atitudine ostila fata de acest proiect, vital pentru Transilvania si pentru Salaj in special, judet care are cea mai mare portiune dintre toate judetele strabatute de aceasta autostrada. In 2005, ministrul Transporturilor PD, Gheorghe Dobre, a facut tot posibilul pentru a tergiversa acest contract. Politica pe care a dus-o a fost de hartuire a firmei Bechtel apoi de renegociere a contractului, incheiat intr-o forma mai proasta decat cea initiala, a afirmat parlamentarul liberal de Salaj.

Facand un istoric al activitatii Bechtel, acesta a punctat ca in 2005 lucrarile au stagnat complet si au fost reluate, timid, abia in 2006. Suma totala platita firmei Bechtel pentru lucrari a fost de 150 de milioane de lei in 2004-2005-2006, din care 100 de milioane de lei in 2004 si doar 50 de milioane in 2006. In 2007 s-au achitat lucrari de 330 milioane de lei si in 2008 de 150 de milioane de lei. In 2007 au inceput exproprierile in Salaj, din care s-au realizat 25 la suta si s-a aprobat proiectul tehnic pentru portiunea 3B, Mihaiesti-Suplacu de Barcau. In 2009, s-au platit lucrari de 300 de milioane pentru realizarea tronsonului Turda-Gilau.

Leave a Comment