Pe Centura Zalăului încă se lucrează. Mult așteptată de zălăuani, varianta ocolitoare ar fi trebuit finalizată în urmă cu doi ani. Pe șantier, muncitorii companiei chineze Sinohydro lucrează de mai bine de patru ani. Contractul a fost semnat la sfârșitul lunii iulie a anului 2020, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis două luni mai târziu. Cu toate acestea, mobilizarea pentru execuție a început abia în aprilie 2021.
Asemenea altor proiecte românești de infrastructură, termenul de finalizare, prevăzut în aprilie 2023 nu a fost respectat. Deși nu reprezintă o lucrare cu un grad ridicat de complexitate, ci un drum cu o singură bandă pe sens, lung de 5,53 kilometri, mobilizarea constructorului a fost slabă încă de la început. În prezent lipsesc giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt și rigolele, potrivit Asociației Pro Infrastructură.
Deși centura este finalizată în proporție de 90%, doar 60% din valoarea contractului a fost plătită. Constructorul chinez a lucrat cu bani proprii. Cu atât mai mult, CNAIR nu a luat încă o decizie privind stratul de uzură de pe poduri, deși în alte proiecte similare problema a fost rezolvată în timp util, mai ales în contextul alegerilor de anul trecut.
Există speranțe pentru o finalizare rapidă a lucrărilor, însă scenariile în care șantierul va rămâne deschis și anul viitor nu sunt excluse.
Foto: Asociația Pro Infrastructură