Peste 500 de posturi vacante si rezervate au fost scoase la concurs pentru anul scolar urmator, in unitatile de invatamant salajene. Listele cuprinzand aceste posturi au fost postate miercuri, conform calendarului privind mobilitarea cadrelor didactice, pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Salaj.
Inspectorul de resurse umane din cadrul ISJ Salaj, Viorel Lungu, ne-a declarat, ieri, ca este vorba de 482 de posturi vacante si 110 rezervate. Dintre aceste posturi, 358 sunt disponibile in unitatile de invatamant din mediul rural, restul la gradinitele si scolile din orase. La nivelul municipiului Zalau, sunt disponibile 106 posturi vacante, fiind rezervate alte 34 de locuri. Dintre posturile disponibile, cele mai multe, 27, sunt la Limba engleza, 23 sunt la Limba franceza, 21 de posturi sunt la matematica, 20 la religie ortodoxa, 19 de educatie fizica si sport, 16 posturi sunt de Limba si literatura romana, 13 de biologie, 11 posturi de geografie si 10 de fizica.
Introducerea clasei pregatitoare la nivelul invatamantului primar ridica numarul de posturi de invatatori disponibile pentru anul scolar urmator. Conform listei cu posturile vacante si rezervate, in judet sunt 101 posturi de invatatori in limba romana, dintre care 92 sunt vacante si doar 27 titularizabile. De asemenea, sunt 51 de posturi de educatoare in limba romana, dintre care sunt vacante 39 si 13 sunt titularizabile.
Incepand din acest an, titularizarea cadrelor didactice pe post nu se mai face prin concurs judetean, ci la nivelul fiecarei unitati de invatamant. Posturile cu o perioada de minim patru ani sunt posturi pe durata nelimitata, similare titularizarii. Pentru anul scolar urmator, in judet sunt vacante 141 de posturi titularizabile vacante. In municipiu sunt doar doua astfel de posturi, respectiv la Palatul Copiilor – disciplina sah, si la Liceul Sportvi Avram Iancu – disciplina tehnologia informatica si a comunicatiilor.
Acelasi calendar al mobilitatii cadrelor didactice prevede, in aceasta perioada, identificarea posturilor care intra in restrangere de activitate si rezolvarea situatiei cadrelor didactice afectate de diminuarea orelor de predare. Profesorii in cauza pot depune, incepand de ieri si pana in 22 februarie, solicitari la scolile la care predau pentru rezolvarea restrangerilor de activitate. In intervalul 22 – 26 februarie, se vor analiza in consiliul de administratie al unitatilor de invatamant solicitarile, ulterior fiind comunicate hotararile cu privire la acordarea sau neacordarea consimtamantului. Intre 28 si 6 martie se vor inregistra cererile personalului didactic care solicita solutionarea restrangerii de activitate la comisia de mobilitate a inspectoratului scolar. In zilele de 15 si16 martie, se organizeaza sedinta publica de repartizare a cadrelor didactice aflate in restrangere de activitate.