Trei persoane au scapat cu viata ca prin urechile acului, dupa ce, ieri dimineata, la trecerea la nivel cu cale ferata din Benesat, masina in care se aflau a fost lovita de tren si tarata pe sine mai bine de 70 de metri. In urma cu cateva luni, in aceleasi conditii si in aceeasi locatie, o persoana a decedat, iar o alta a fost grav ranita dupa ce autovehiculele in care se aflau au fost surprinse de tren la asa numitul pasaj al mortii din Benesat.
Un grav accident de circulatie s-a petrecut, ieri dimineata, pe raza localitatii Benesat, o masina in care se aflau trei persoane fiind lovita de trenul accelerat Baia Mare – Bucuresti. Autoturismul a fost tarat pe linia ferata mai bine de 70 de metri. Potrivit informatiilor furnizate de purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean Salaj, Nadia Serban, marti dimineata, la ora 6.45, in localitatea Benesat, Nicolae B., in varsta de 52 de ani, din Baia Mare, in timp ce conducea autoturismul, nu a oprit pentru a se asigura la trecerea la nivel cu calea ferata si a intrat in coliziune cu trenul accelerat de persoane care circula pe relatia Baia Mare – Bucuresti.
In impact, soferul autoturismului si Valeria B., de 67 de ani, din Bucuresti, au fost raniti usor, ulterior fiind transportati la Spitalul Judetean de Urgenta Zalau pentru acordarea de ingrijiri medicale, al treilea pasager al masinii lovite de tren scapand fara leziuni. Femeia in varsta de 67 de ani a fost adusa la Unitatea de Primire a Urgentelor cu politraumatism prin accident rutier, fiind diagnosticata cu traumatism cranio-cerebral, plaga contuza parietala, contuzie cervicala si contuzie de hemitorace. A fost tratata in urgenta, insa nu a necesitat spitalizarea. Un alt pacient implicat in acelasi accident rutier a fost diagnosticat cu contuzie de coloana si cervicala, insa nici acesta nu a necesitat spitalizarea, a declarat Codruta Puscas, purtatorul de cuvant al unitatii spitalicesti mentionate.
Seful Statiei de Infrastructura Jibou, Ilie Opris, sustine ca trenul a inregistrat intarzieri de aproximativ 50 de minute, timp in care lucratorii CFR au scos autoturismul din garnitura de tren. Politistii efectueaza cercetari pentru stabilirea exacta a cauzelor si imprejurarilor in care s-au produs evenimentele.
Pasajul respectiv este insa o problema mai veche. De sapte ani de zile, de cand s-a scos bariera de tren, in zona cu pricina au avut loc nenumarate accidente soldate cu victime, devenind astfel un pasaj al mortii pentru soferi. Doar dupa tragediile petrecute in februarie, autoritatile au hotarat sa ia masuri si sa aplaseze cate o oglinda pe fiecare sens de mers la trecerea la nivel cu cale ferata. In afara de oglinzi, in zona nu exista decat un singur indicator rutier inscriptionat Atentie la tren, iar vizibilitatea soferilor este obturata si de copacii si tufele existente. Autoritatile au recunoscut ca ar fi bine daca s-ar putea instala o bariera ori monta un semafor, insa pentru acestea costurile sunt foarte ridicate.