Pe drumurile publice ar putea conduce autovehicule si tinerii care nu au implinit varsta majoratului, in timp ce detinatorii de permise auto ar putea fi obligati la controale medicale periodice. De asemenea, sistemele de detectare a radarelor politistilor ar putea fi interzise. Acestea sunt doar cateva dintre recomandarile Parlamentului European pentru cresterea sigurantei traficului rutier, dupa analiza statisticilor privind cazurile de deces in accidentele de circulatie. Peste 35.000 de oameni isi pierd viata, anual, in accidente rutiere pe teritoriul Uniunii Europene. In acest spatiu, Romania se situeaza pe locul fruntas in ceea ce priveste numarul de morti in accidente rutiere raportat la un milion de locuitori, urmatoarele tari in lista fiind Grecia, Polonia si Bulgaria. Toate acestea in conditiile in care, anul trecut, numarul de decese din accidentele rutiere a scazut cu aproximativ 15 procente fata de 2009, ajungand la 2.363 de persoane.
Revenind la propunerile mentionate anterior, tinerii vor putea conduce incepand de la varsta de 17 ani. Conditia pentru a putea circula este ca acestia sa aiba pe locul din dreapta o persoana adulta cu permis de conducere.
Statele membre doresc sa impuna pe intregul teritoriu o limita maxima de viteza de 30 kilometri/ora in zonele rezidentiale si recomanda folosirea asa numitelor alcoolocks, acele dispozitive care detecteaza soferii care au consumat bauturi alcoolice. Toleranta in fata alcoolemiei la volan s-ar reduce in acest caz la zero. Aparatele antiradar sau de detectare a dispozitivelor de supraveghere din dotarea politiei nu ar mai fi legale, potrivit unei alte recomandari.
Conducatorii auto vor trebui sa dovedeasca periodic ca sunt apti pentru a rula in trafic la volanul autovehiculelor. Acestia vor fi obligati la controale oftalmologice din zece in zece ani pentru soferii sub 65 de ani si la fiecare cinci ani pentru cei trecuti de aceasta varsta. Oficialii recomanda si instalarea de sisteme de avertizare impotriva oboselii. O alta prevedere se refera la sporirea gradului de protectie a motociclistilor, prin montarea unor parapeti speciali cu dubla protectie.
Sunt in total 103 propuneri care fac parte dintr-o rezolutie a Parlamentului European, care se asteapta a deveni litera de lege in uniune.