Viceprimarul Zalaului, Daniela Cota, a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, ca administratia municipala a cheltuit mai putin de 40.000 de lei, din bugetul propriu, pentru organizarea „Zilelor Orasului” si a Festivalului Roman „Zalau – Porolissum”, evenimente care au avut loc in perioada 29 – 31 iulie 2011. „Este imbucurator faptul ca, la fel ca anul trecut de altfel, efortul financiar propriu pentru organizarea acestor sarbatori este din ce in ce mai redus. Practic, din sponsorizari si taxele obtinute din inchirierea spatiilor comerciale s-au adunat aproximativ aproape 224.000 de lei. Sponsorizarile au insemnat aproape 169.000 de lei, in vreme ce din chirii s-au adunat la bugetul local 55.714”, a declarat viceprimarul. La capitolul cheltuieli, sursa citata a precizat ca artistii de sambata seara, Dj Rhino&Silvia si VH2, au costat 25.000 de lei, in timp ce prezenta folk-istului Mircea Vintila vineri LA Zalau a fost asigurata printr-o sponsorizare RoRec. De asemenea, trupa Like Chocolate a fost o sponsorizare a firmei Act Traditions.
Pentru cele trei zile de sarbatoare, 111 comercianti (persoane fizice si juridice) au incheiat contracte de inchiriere cu Primaria Municipiului Zalau. „Din acest total, 67 de comercianti au oferit spre vanzare obiecte de artizanat, suveniruri, jucarii bijuterii etc., iar 44 au vandut mancare si alte produse alimentare. Poate ca numarul comerciantilor nu a fost la fel de mare ca in anii anteriori, multi dintre ei fiind speriati de conditiile meteo nefavorabile. Totusi, credem ca aceia care s-au incumetat sa participe la sarbatorile zalauanilor nu au avut de pierdut”, a mai spus Daniela Cota.
Reprezentantii executivului Primariei Municipiului Zalau au dorit sa isi ceara scuze cetatenilor care locuiesc in centrul orasului si care au avut parte de disconfort de vineri pana duminica seara. „Le cerem scuze celor care locuiesc in zona centrala si care nu s-au putut odihni timp de trei zile. Le consider trei zile, intrucat evenimentele s-au desfasurat de vineri pana in noaptea de duminica spre luni”, a spus viceprimarul.
Potrivit sursei citate, pentru anul viitor, Primaria intentioneaza sa acorde o atentie speciala Festivalului Roman Zalau Poroli-ssum, astfel ca acest eveniment axat pe reenactment (reconstituire) istoric va fi organizat separat (mai repede, n.r.) de Zilele Orasului, care vor fi celebrate in jurul datei de 1 august.
Pentru organizarea acestui festival, administratia municipala a accesat un proiect – „Promovarea Festivalului Roman Zalau Porolissum–instrument de promovare a siturilor arheologice locale” – a carui valoare este de un milion de lei. Proiectul de promovarea a Festivalului Roman, realizat in colaborare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, prevede participarea la targuri de turism, din tara si strainatate, dar si promovarea evenimentului la televiziuni, radio si presa scrisa. „Accentul se va pune pe promovarea festivalului in sine, dar dorim sa facem cunoscut si castrul roman de la Porolissum. Vorbim, practic, de doua elemente care pot deveni branduri pentru municipiu si chiar pentru judet. Tocmai de aceea, ne dorim sa acordam mai multa atentie acestui eveniment si sa il organizam separat de Zilele Orasului”, declara viceprimarul Daniela Cota.
La fel ca anul trecut, organizatorul Festivalului Roman si al Zilelor Zalaului a fost Primaria Zalau, sponsori fiind Tenaris Silcotub, OMS, Ave Ecoserv Salaj, RFV, Raiffeisen Bank, Michelin Romania, Electro Group, Manager SRL, BRD, Euroactiv si Citadin SRL.