Şase operatori economici, care oferă servicii de pompe funebre, au fost verificaţi, în luna martie, de reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, dacă respectă prevederile legale în vigoare. Controlul s-a lăsat, însă, cu tot atâtea sancţiuni contravenţionale. Conform informaţiilor furnizate de directorul instituţiei menţionate, Claudiu Silaghi, pentru neregulile constatate au fost aplicate o amendă în valoare de 2.000 de lei şi alte cinci avertismente. Au fost depistate deficienţe precum: neafişarea orarului de funcţionare, neafişarea timpului de realizare a lucrărilor, lispa tarifelor practicate şi a termenului de garanţie etc.
Chiar în urmă cu câteva săptămâni a fost înregistrată o reclamaţie din partea unui consumator, pe motiv că nu a primit garanţie pentru un bun achiziţionat de la un operator de pompe funebre. Acesta a reclamat că, la un an de la achiziţionarea unei plăci de granit pentru acoperirea unui mormânt, aceasta a crăpat. Plângerea este în curs de rezolvare, având şanse mari spre soluţionare în favoarea consumatorului, a menţionat Silaghi. Potrivit acestuia, toate siglele, monumentele de marmură, crucile şi plăcile comemorative trebuie să fie însoţite de certificate de garanţie.