Salariaţii firmelor sălăjene care au fost selectate ca şi colectori în Programul Rabla fac cu greu faţă volumului de lucru şi afluxului de solicitări de preluare de autovehicule uzate. Se pare că numărul celor care vor să-şi predea rablele este mult mai mare decât cele 100 de vouchere acordate fiecărei firme. Szeri Bella, administratorul firmei SC Vanbarex Sărmăşag, este convins că va fi nevoit să meargă la Bucureşti pentru suplimentarea numărului de vouchere şi a menţionat că până acum au fost programate 70 de maşini, iar 30 au fost deja preluate.
Cei care s-au adresat firmei din Sărmăşag pentru casarea autovehiculelor sunt din împrejurimi, satele Sălăjeni, Borla, Bobota şi Tăşnad. Şi reprezentantul firmei SC Mivas Trans Corporation SRL, a admis că nu sunt suficiente tichetele primite deoarece se primesc câte şapte – opt autovehicule pe zi. Au fost eliberate în aceste zile 30 de certificate de distrugere şi s-au preluat 30 de maşini. Probabil mâine sau vineri vom acorda proprietarilor respectivi voucherele. 70-80 la sută din cetăţeni au actele în regulă, dar unii nu ştiu exact ce trebuie să conţină dosarul. Este vorba de: buletinul în original şi o copie, talonul în original cu două copii legalizate, cartea de identitate a maşinii cu două copii legalizate, certificatul de atestare privind impozitele şi taxele locale (în două exemplare).
Autoturismele se preiau după verificarea dosarului. Cred că numai în jurul datei de 15 aprilie vom mai solicita de la Bucureşti suplimentarea tichetelor. Administratorul societăţii BaltiDob SRL, Balogh Tiberiu, a arătat că cele 100 de tichete sunt rezervate pentru cei care au depus solicitări în decembrie, ianuarie şi februarie. În plus, acum sunt deja 40 de persoane pe lista de aşteptare, acestea probabil vor primi voucherele după suplimentare, de săptămâna viitoare încolo. Cei mai mulţi proprietari care s-au adresat firmei noastre sunt din Şimleu, Jibou, Zalău, Valea Pomilor, Borla, Bocşa, Dobrin, Doba, Sălăţig, Cehu.