Alesii judeteni au aprobat ieri, in cadrul sedintei Consiliului Judetean Salaj, proiectul de hotarare privind aprobarea numarului de posturi pe categorii de personal pentru Spitalul Judetean din Zalau. Dupa cum a precizat Tiberiu Marc, presedintele CJ, prin Ordinul ministrului Sanatatii nr.1224/2010 s-au aprobat normativele de personal pentru asistenta medicala spitaliceasca. Numarul de posturi, pe categorii de personal, intre limita minima si maxima, se stabileste de managerul fiecarei unitati sanitare cu personalitate juridica, cu conditia incadrarii in fondurile aprobate pentru cheltuielile de personal.
In acest moment, exsita un impediment legat de nevoia de a redistribui o parte din personal intre sectii, pentru ca spitalul nu are inca un buget pe 2011. Veniturile unitatii sunt inca incerte si se asteapta prelungirea contractului cu Casa de Asigurari de Sanatate, pana la sfarsitul lunii aprilie. Din cele afirmate de Ioan Muresan, managerul spitalului, 82 la suta din sursele de venit reprezinta fonduri alocate din platile decontate de CAS. Spitalul mai beneficiaza de bani de la: bugetul de stat, prin programele Ministerului Sanatatii (aproximativ 8 la suta), din venituri directe, respectiv, din incasari pentru serviciile prestate (in 2010 s-au incasat 1,7 milioane de lei vechi, iar pentru acest an se estimeaza ca vor fi incasate 2,2 de milioane de lei – veniturile proprii), precum si 2 la suta din donatii. Tiberiu Marc a mai aratat ca pentru 2011, de la bugetul judetului s-au alocat spitalului 1 milion de lei pentru plata medicamentelor si pentru materiale sanitare.
124 de cadre medicale au studii superioare
In ce-i priveste pe angajatii din unitate, consilierul Corin Penciuc a propus sa se tina cont de faptul ca Spitalul din Zalau are 124 de cadre sanitare cu studii superioare, care ar putea sa fie promovate. Mai sceptic, vicepresedintele CJ, Csoka Tiberiu a explicat ca acest demers ar implica cresterea fondului de salarii, pentru ca orice promovare implica minim 5 la suta cresteri salariale. Initial, prin proiectul de hotarare, s-a propus, majorarea cu 13 posturi a normativului minim pentru medici, ca urmare a aplicarii Memorandumului din septembrie 2010, prin care s-au deblocat posturile din sistemul sanitar, iar pentru personalul mediu sanitar s-a propus suplimentarea cu un numar de 34 de posturi.
Este vorba de 4 posturi in sectiile de medicina interna, 3 la cardiologie, doua la compartimentul T.I. coronarieni, doua la neonatologie, 5 la pediatrie, unul la pneumologie, doua la boli infectioase, unul la oncologie, doua la dermatologie, 3 la chirurgie, 4 la ortopedie-traumatologie, unul la obstetrica-ginecologie, unul la urologie, 3 la compartimentul prevenire si control al infectiilor nosocomiale. Pentru personalul auxiliar s-a propus suplimentarea cu doua posturi de ingrijitoare si curatenie in statia de sterilizare si pentru laboratorul de analize medicale. La personalul TESA si la muncitori s-a depasit numarul de posturi stabilit prin normativul de personal, cu 17, respectiv, 7 persoane. Cheltuielile de personal ar trebui sa fie sub 70 la suta din sumele decontate de CAS pentru serviciile medicale furnizate si din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sanatatii.