De luna viitoare, firmele mari si mijlocii, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National.
Este vorba despre declaratia 100 – Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, declaratia 102 -Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, declaratia 710 – Declaratie rectificativa, declaratia 101 – Declaratie privind impozitul pe profit, declaratia 300 – Decont de taxa pe valoarea adaugata, declaratia 301 – Decont special de taxa pe valoarea adaugata, declaratia 120 – Decont privind accizele, declaratia 130 – Decont privind impozitul la titeiul din productia interna, precum si declaratia 390 VIES – Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intra-comunitare.
Pentru a depune aceste declaratii, reprezentantii companiilor trebuie sa acceseze site-ul www.e-guvernare.ro. Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii 455/2001 privind semnatura electronica.
Inregistrarea titularilor certificatelor calificate in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se efectueaza pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Si micii contribuabili pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, ca metoda alternativa de declarare.