Potrivit Institutului National de Statistica, starea tehnica a drumurilor publice din Romania este total necorespunzatoare. Ne place sau nu ne place, aceasta este realitatea si constatam cu totii, zi de zi, acest lucru. Astfel, circa 49 la suta din lungimea drumurilor deja modernizate, respectiv 57 la suta din lungimea drumurilor cu imbracaminti rutiere usoare au durata de serviciu depasita. Cu toate acestea, din cei 81.713 km de drumuri s-au modernizat prin asfaltare doar circa 29 la suta, ceea ce reprezinta foarte putin, atat pentru infrastructura in sine, cat si pentru constructori. Este clar pentru toata lumea ca volumul constructiilor se afla intr-un puternic declin. Si asta, desi ne plangem ca nu avem drumuri de calitate sau ca nu avem locuinte suficiente. Si situatia respectiva se regaseste in aceleasi culori sumbre si la nivelul judetului Salaj.
Mai mult, pe langa faptul ca statul nu a investit suficient in modernizarea si extinderea infrastructurii rutiere, nici nu a platit firmelor de constructii putinele lucrari contractate si executate anterior. Astfel, la nivel national valoarea creantelor pe care le are de platit statul roman firmelor din constructii depaseste circa 2 miliarde Euro (!) De aceea, ne intrebam, pe buna dreptate, de ce un consiliu local mai primeste finantari de la Guvern pentru niste lucrari noi, in conditiile in care are datorii neonorate de 1-2 ani! Revenind la situatia din judetul nostru, remarcam faptul ca nici in ceea ce ne priveste, Guvernul Romaniei nu aloca fondurile necesare platii contravalorii unor lucrari executate in urma cu cativa ani de catre firmele de constructii. Putinii bani care intra in trezorerie pentru astfel de plati, destinate firmelor de constructii, sunt luati inapoi de catre stat ca impozite, asa ca sistemul functioneaza pe baza unei reguli simple: statul are voie sa nu plateasca, dar firmele trebuie sa plateasca la timp