Nu semna cu ochii inchisi

In decursul lunii septembrie, 29 de salajeni s-au adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj, pentru a depune reclamatii. Potrivit directorului coordonator adjunct al institutiei, Dorina Rednic, printre acestea se numara reclamatii privind nerespectarea clauzelor contractuale la serviciile financiare bancare, serviciile turistice si la cele de utilitati, precum si reclamatii privind prestarile servicii si intarzieri in recuperarea contravalorii daunelor (asigurari auto). Fiecare plangere trebuie analizata in parte, pentru a vedea unde a fost incalcata legislatia si unde este vorba despre vina consumatorului, in caz ca acesta nu a citit cu atentie ce semneaza. Am intalnit foarte multe cazuri in care reclamantul nu avea cu ce-si dovedi plangerea. De aceea ii atentionam pe consumatori sa fie cat mai atenti si sa citeasca clauzele contractuale atunci cand isi dau acordul pentru a beneficia de unele servicii, ne-a comunicat Rednic. In acest sens, la nivel national a fost demarata o campanie a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, denumita Nu semna cu ochii inchisi!. Aceasta campanie de informare a cetatenilor a fost initiata in scopul reducerii numarului de cazuri in care romanii se angajeaza la un credit bancar fara a cunoaste toate conditiile contractului, dupa ce bancile si-au inasprit conditiile de creditare, fiind mai putin ingaduitoare cu clientela care intarzia cu plata ratelor.

Leave a Comment