Sedinta cu scantei la Consiliul Local Zalau

Sedinta cu scantei la Consiliul Local Zalau

Consilierii municipali, intruniti in sedinta ordinara, ieri, au adus iar in discutie subiectul mutarii Pietei Agroalimentare din centrul Zalaului, pentru a face loc lucrarilor de modernizare a zonei. Desi nu se numara printre proiectele de pe ordinea de zi, subiectul a ridicat o serie de semne de intrebare referitoare la investitia care urmeaza sa fie realizata in locatia respectiva. In timp ce unii consilieri au cerut sa le fie prezentat ultimul PUZ (Planul Urbanistic Zonal) aprobat, primarul Zalaului, Radu Capilnasiu, a explicat ca acesta este trimis la centru, spre aprobare. De asemenea, a propus discutarea tuturor acestor aspecte departe de ochii si de urechile presei locale, sustinand in incheiere ca nu se desfiinteaza piata, doar se va muta temporar.

Discutii au fost starnite si de raportul privind derularea proiectului Soseaua Ocolitoare pentru derivarea traficului din municipiul Zalau. Reprezentand Comisia Economica in cadrul sedintei, Simona Trif si-a exprimat nedumerirea privind aplicarea solutiilor inscrise in proiect pentru accelerarea lucrarilor, acestea fiind mult intarziate. Stim cu totii ce inseamna depasirea termenului limita de finalizare al lucrarilor, cand vine vorba de fonduri europene. Daca nu se respecta termenul, banii se pierd, a spus Trif, adaugand ca raportul prezentat in sedinta nu face nicio referire la punerea in aplicare a solutiilor intrevazute pentru accelarerea lucrarilor. La acest punct, Capilnasiu a precizat ca nu administratia locala este cea care trebuie sa aplice masurile respective, ci Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice, in acest proiect, Primaria Zalau fiind doar beneficiar.

Un proiect care a primit unda verde din partea consilierilor locali priveste efectuarea unui schimb de terenuri din oras. Mai exact, a fost schimbat terenul din Bradet pe care se afla baza SC Transurbis SA cu un teren pe care SC Giorgiani Impex SRL Zalau il detine la intrarea in Hereclean. Suprafata primului teren este de 1.375 de metri patrati, iar valoarea la care este estimat ajunge la 148.700 de euro, in timp ce terenul din Hereclean are 4.327 de metri patrati si este estimat la valoarea de 200.000 de euro. Consilierul Simona Trif a declarat ca evaluarea acestor terenuri da de banuit, avand in vedere preturile la care cele doua suprafete au fost evaluate. In zona Hereclean, 100 de metri patrati costa 4.600 de euro, in timp ce in Bradet, 100 de metri patrati costa 10.500 de euro. De ce se fac aceste schimburi, in loc sa fie utilizat un teren din oras pentru reamplasarea bazei de autobuze?, spus Trif. Aceasta a subliniat ca mutarea autobuzelor in Hereclean va implica si costuri mai mari cu combustibilul, pentru societatea de transport in comun subventionata de la bugetul local.

Leave a Comment