Dupa trei luni de somaj tehnic, angajatii companiei americane Bechtel au reluat activitatea la Autostrada Transilvania. Potrivit unor surse din cadru Companiei, pana la sfarsitul lunii aprilie vor veni la lucru toti cei 2.000 de angajati care s-au aflat in somaj tehnic.
Muncitorii de la Bechtel au fost trimisi in somaj tehnic in urma cu trei luni, in contextul in care Guvernul nu virase catre constructorul american sumele de bani necesare continuarii lucrului. Situatia s-a remediat intre timp, fapt care permite reluarea lucrului. De asemenea, muncitorii de pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors ar putea fi trimisi sa lucreze la tronsonul Campia Turzii-Gilau, au anuntat reprezentantii Bechtel, intrucat acest tronson trebuie finalizat in acest an. Tronsonul care trebuie finalizat anul acesta masoara 42 de kilometri in lungime si va avea si rolul de varianta ocolitoare a Clujului pe ruta spre sau dinspre Oradea.
Lucrarile la Autostrada Transilvania au inceput in 2004, iar pana in prezent s-au turnat diferite straturi de asfalt pe circa 20 de kilometri din cei 450 cat va masura in total soseaua. Intreaga suprafata asfaltata se afla pe tronsonul de 42 de kilometri care este programat sa fie dat in functiune anul acesta.
Autostrada Transilvania urmeaza sa lege Brasovul de granita cu Ungaria, racordand la reteaua europeana de autostrazi orase precum Cluj-Napoca, Oradea, Targu-Mures si Zalau.
Initial, proiectul trebuia finalizat pana in 2012, dar, dupa renegocierea contractului, initiata in 2005 de primul Guvern Tariceanu, termenul s-a prelungit pana in 2013.