Planul prin care Ion Bazac, ministrul sanatatii, vrea sa faca ordine in spitalele de urgenta din tara inainteaza cu un pas. Din 1 martie, medicii din Unitatile de Primire a Urgentelor vor putea interna acele cazuri pe care le considera grave.
Mai exact, pacientii care se afla in stare critica vor fi internati obligatoriu, iar, in lipsa unor locuri libere in sectia de profil in care se considera necesara internarea, pacientul se interneaza intr-o sectie inrudita pana la eliberarea unui loc. La aceasta masura s-a ajuns in urma numeroaselor situatii din ultimele saptamani in care pacientii au avut de suferit dupa ce au fost purtati dintr-o sectie a spitalului in, chiar daca erau in stare grava. Pentru ca masura sa poata fi pusa in practica, ministrul a convenit cu reprezentantii spitalelor ca sectiile de urgenta sa fie dotate cu mai multe paturi, pentru ca pacientii sa fie internati imediat, fara a mai fi trimisi de colo, colo pentru administrarea tratamentului necesar.
Ca urmare, din 1 martie, Unitatile de Primire a Urgentelor vor detine cel putin 5 la suta din numarul total de paturi din spital. Cocomitent cu aceasta masura va fi aplicata o alta, potrivit careia paturile pentru non-urgente nu vor mai depasi 55 la suta din totalul existent in spital, iar asta pentru ca urgentele sa detina in permanenta, atat cat este posibil, paturi disponibile. Noile norme mai prevad si obligativitatea spitalelor de urgenta de a organiza, in cadrul unitatilor de primiri urgente, saloane de observatie de cinci-sase paturi, care vor fi destinate tinerii sub observatie a pacientilor, timp de 24 de ore. In functie de cum va evolua starea bolnavilor, ei vor fi lasati acasa sau internati in una din sectii. Ca lucrurile sa meaga ca unse si problemele din sistemul de sanatate sa fie reduse, medicul sef al fiecarei sectii trebuie sa raporteze, pana la ora 12, locurile libere existente la acel moment. In cazul in care spitalul unde s-a prezentat de urgenta bolnavul nu mai are locuri disponibile, bolnavul va fi redirectionat catre alte unitati spitalicesti.