VIOLETA ALEXANDRU: „Casa de Pensii, ANORF şi ANPIS au integrate în format electronic mai multe servicii astfel încât cetăţenii să facă un singur drum”

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, anunţă că Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Casa Naţională de Pensii şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) sunt prgătite să preia şi să proceseze în format electronic cererile şi documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. „Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză”, a anunţat ministrul, precizând că şi pentru această operaţiune se va putea face programare, pentru a nu se mai sta la cozi, trasmite News.ro.

„ANOFM, CNPP şi ANPIS sunt pregătite pentru a primi şi a procesa în FORMAT ELECTRONIC cererile şi documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză. Nu a fost uşor să facem acest mecanism să funcţioneze. Multe ore de muncă şi discuţii despre procedurile legale necesare, despre limitările tehnice şi despre cum trebuie să putem face lucrurile cât mai simple pentru cetăţean. Să le facem oamenilor viaţa cât mai simplă, să nu mai fie contactul cu administraţia o povară, asta îmi doresc. Nu renunţ până nu reuşesc tot ceea ce ştiu că se poate în Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetăţenilor, la finalul mandatului meu”, a anunţat ministrul Violeta Alexandru.

Potrivit acesteia, implementarea acestui mecanism reprezintă un mare pas înainte: „Fără 10 drumuri la instituţii, fără copii xerox peste copii xerox, fără cozi interminabile. Gata! Putem comunica în ziua de azi civilizat, rapid, online. România trebuie să se schimbe, să facă un pas înainte, inclusiv să modernizeze administraţia”.

Ministrul anunţă că pentru a ridica decizia /actul eliberat de o instituţie a Ministerului Muncii se poate face programre, conform News.ro.

„Nu ne mai luăm zile libere să stăm o zi întreagă la cozi. Am convingerea că prin comunicarea prin e-mail, în cazul ANPIS şi ANOFM, sau prin portalul online, în cazul CNPP, se va evita aglomeraţia din spaţiile publice, se vor elimina cozile şi, totodată, se va reduce presiunea asupra angajaţilor. Ceea ce nu înseamnă că cei care doresc să vină, totuşi, la sediul acestor instituţii, nu o pot face în continuare”, a mai precizat ministrul.

Violeta Alexandru încurajează şi primăriile să folosească această comunicare cu beneficiarii plăţilor.

„Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronică în cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor plătite de către AJPISuri/APISMB (indemnizaţie de creştere copil, venit minim garantat, etc.) cetăţeanul trebuie să aplice la primărie – încurajez primăriile din ţară să utilizeze comunicarea electronică. Pentru serviciile şi beneficiile pentru care se aplică direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email”, a mai anunţat ministrul.

Aceasta anunţase anterior că oferă termen până la 15 august instituţiilor din subordine să implementeze sisteme de comunicare online cu beneficiarii serviciilor.

Sursa: www.bursa.ro

3 Thoughts to “VIOLETA ALEXANDRU: „Casa de Pensii, ANORF şi ANPIS au integrate în format electronic mai multe servicii astfel încât cetăţenii să facă un singur drum””

  1. Anonim

    In sfarsit o decizie constructiva….macar de ar si functiona ,sa nu ramana numai in sfera afirmatiilor fara acoperire in realitate .Este o decizie care va diminua si riscul de contaminare ,cozile proverbiale fiind locul cu cel mai mare risc….Ar trebui ca cele mai multe institutii sa urmeze acelasi exemplu ,dar mai ale spitalele ,alta zona de risc….

    1. Anonim

      Pai la medic trebuie sa mergi sa te consulte nu? sau tu vrei sa te scanezi si sa le trimiti la medic

      1. Paracelsus

        O consultatie medicala nu inseamna contact fizic numai intr-o mentalitate arhaica .Sunt chituri de monitorizare la distanta mult mai complexe decat cele sase simturi ..,dar cum acestea nu prea sunt inca dialogul verbal rezolva conform statisticii 70 la suta din cazuri

Leave a Comment