Tinerii şi bolizii pe patru roţi – “campionii” accidentelor

Frecvența daunei și valoarea medie a daunelor la poliţele RCA în funcție de vârsta asiguratului, a reprezentat subiectul unui studiu efectuat recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Autoriatea a dat publicității o analiză privind, puterea cilindrică a vehiculului asigurat, locul înmatriculării, clasele de bonus-malus (clauză ce prevede stabilirea tarifelor de prima de asigurare RCA in functie de istoricul asiguratului in ceea ce priveste daunele cauzate intr-o anumita perioada de referinta). Cei mai de temut șoferi, de care ar trebui să vă feriți atunci când îi întâlniți pe șosele sunt șoferii bucureșteni și constănțeni. 

Potrivit studiului ASF, frecvența daunei este de 6,78 la sută în cazul persoanelor fizice cu vehiculele înmatriculate în București și de 6,40 la sută în cazul înmatriculărilor în Constanța. În cazul Bucureștiului una dintre explicații ar putea fi traficul mai aglomerat din Capitală, posibil factor de favorizare a accidentelor. Urmează în clasament cei cu mașini înmatriculate în Iași, 6,27 la sută, și Ilfov cu 5,89 la sută. Frecvențele minime ale daunelor s-au întâlnit în perioada 2013-2015, pentru care s-a făcut studiul, în cazul vehiculelor înmatriculate în Harghita cu 2,84 la sută, Covasna cu 3,15. Cea mai scăzută frecvenţă a accidentelor cu daune o deţine judeţul Sălaj cu un procent ceva mai liniştitor, de 3,42 la sută. Cifrele sunt valabile pentru evenimentele produse sau suferite de persoane fizice.

 Grad de pericol ridicat la maşinile puternice

 Deși din teste şi statistici aflăm că maşinile de putere sunt cele mai sigure, mașinile cu motoare puternice au fost cele care au provocat cele mai multe daune de tip RCA. Astfel, dacă frecvența daunelor în cazul vehiculelor motorizate sub 1.200 de centi metri cubi a fost de 3.78 la sută, la cele cu motoare de peste 2.500 centimetri cubi frecvența daunei a fost peste dublu, adică aproape opt la sută. Și valoarea daunei a evoluat corespunzător, respectiv 5.283 lei la capacitățile cilindrice sub 1.200 de centimetri cubi și 8.511 lei la cele de peste 2500 centimetri cubi.

 Tinerii – campioni” la evenimente rutiere

 În cazul grupelor de vârstă, frecvența daunei a fost de 6,15 la sută la asigurații sub 25 de ani și de 4,59 la sută la cei de peste 40 de ani.

Frecvența daunelor a variat în raport de unu la aproape patru în functie de vâstă asiguratorului și puterea motorului. A fost minimă, anume 3,56 la sută la asigurații cu vârstă cuprinsă între 36 și 40 de ani și mașini cu motorizări sub 1.200 de centimetri cubi și maximă, adică 12,7 la sută, la asigurații mai tineri de 25 de ani și cu vehicule motorizate la peste 2.500 de centimetri cubi. Trebuie însă remarcat că tinerii sub 25 de ani și cu mașini cu motorizări mici, de până în 1.200 centimetri cubi, au avut și ei frecvențe mici ale daunelor, comparabile cu celelate grupe de vârstă, adică 3,77 la sută.

 75 de accidente în şase luni, în Sălaj

 În ciuda multiplelor activităţi preventive, pe raza judeţului s-au produs în primele şase luni ale acestui an, 75 de accidente grave de circulaţie, urmările acestora fiind dramatice: 12 persoane decedate şi 69 rănite grav. În funcţie de cauzele producerii, statistica Inspectoratului de Poliţie Sălaj arată că pe primul loc se situează accidentele produse din cauza bicicliștilor – 17 accidente grave, soldate cu doi morți și 15 răniți grav. Pe locul al doilea se situează accidentele produse din cauza traversării neregulamentare -13 accidente de circulație grave, soldate cu un mort și 12 răniți grav. Viteza face şi ea parte din această statistică la nivel d ejudeţ, fiind responsabilă pentru cele 12 accidente grave, soldate cu trei morți și 10 răniți grav. Alte  33 de accidente grave s-au produs din cauza diferitelor abateri (depășire neregulamentară, conducere sub influența băuturilor alcoolice, neatenție, adormire la volan etc.) De asemenea, din totalul de accidente de circulație grave înregistrate pe raza județului, într-un număr de patru cazuri, soldate cu patru răniți grav, autorii au părăsit locul faptei fără încuviințarea Poliției sau a procurorului, aceștia fiind identificați ulterior.

 

 

 

 

 

 

3 Thoughts to “Tinerii şi bolizii pe patru roţi – “campionii” accidentelor”

  1. Anonim

    Frecventa accidentelor pe categorii de varsta diferenta nu este mare,sub 25 de ani 1,56 la suta fata de cei peste 40 de ani.Nu se justifica dublarea sau triplarea politelor de asigurare pentru tineri.Acest lucru duce la asigurari facute pe bunici ,parinti.Trebuie regandit modul de asigurare,dar,cand ai salarii de 10000 de euro lunar la asf, nu mai poti gandi.De retinut ca posesorii de permis din Salaj au o frecventa mica a accidentelor.Referitor la accidente in Salaj,Daca din 75 de accidente ,30 sunt pietoni si biciclisti si stam la radar prea mult timp,,este clar ca se gandeste prost la nivel de politie rutiera. locala si nationala.Sigur,pacat de victime,de oamenii care mor,de dramatismul situatiei,de familiile victimelor..Unda verde la semafoare este gandita la cati bani luam de la fraieri,in loc sa facem semaforizare eficienata,pe asta suntem unici in Romania.Ar trebui sa stim un termen de finalizare la soseaua de centura,primaria sa spuna clar cand se termina!!

  2. Alfaman

    S-au inmultit soferii iresponsabili si asta din cauza complicitatii dintre instructori si examinatori. Stiti la ce ma refer!

  3. Anonim

    Statistica accidentelor ca procent spune altfel,Salajul are una dintre cele mai mici rate a accidentelor provocate de salajeni,Una din cauze este educatia deficitara din familie scoala face ce poate..Accidentele se produc ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie.Pentru crime,talhariIi,furtturi,violuri etc,cine este de vina?Depinde de OM,atat ,depinde de OM.

Leave a Comment