RAR Sălaj nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autoturismele Volkswagen

Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autoturismele noi diesel Volkswagen euro 5 din stocurile dealerilor români Volkswagen, a informat Ministerul Transporturilor. Situaţia este temporară şi afectează doar maşinile noi echipate cu motoare diesel Euro 5 din stocurile nevândute ale dealerilor, care necesită o carte de identitate pentru a fi înmatriculate definitiv în România. Vânzările dealerilor Volkswagen, Seat, Skoda şi Audi continuă în cazul motoarelor Euro 6 noi, care echipează modelele Grupului VW din 1 septembrie 2015 încoace. Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) pentru anul trecut, 56,5 la sută dintre maşinile comercializate pe piaţa românească au fost echipate cu motoare diesel, însemnând aproape 46.800 unităţi. La aceste cifre se adaugă autoturismele second-hand. Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la sfârşitul anului trecut circulau în total în România peste 1,7 milioane de autoturisme pe motorină.

Pe segmentul autoturismelor noi, principalele mărci ale grupului german – Volkswagen, Skoda, Audi şi Seat – au vândut în 2014 aproximativ 12.000 de autoturisme pe motorină, primele două fiind mărcile de import cu cel mai mare număr de unităţi comercializate în ţara noastră (Volkswagen – circa 5.700 autoturisme diesel vândute anul trecut sau 12,2 la sută din acest segment de piaţă, Skoda – circa 4.500 unităţi, Audi – aproape 1.450 de unităţi, iar Seat – aproximativ 400-500 de maşini diesel).

Indiferent de motorizare, Volkswagen a deţinut în 2014 prima poziţie în preferinţele cumpărătorilor de maşini de import din România, atât în ceea ce priveşte autoturismele noi, cât şi în rândul celor second-hand.

DRPCIV a anunţat că anul trecut au fost înmatriculate în România peste 69.000 de autoturisme Volkswagen (fără a specifica tipul de motorizare), din care aproape 10 la sută reprezintă înmatriculări noi, iar restul maşini la mâna a doua. Împreună, aproximativ 107.000 de autoturisme purtând principalele mărci fabricate de grupul german auto au fost înmatriculate în 2014 în ţara noastră. La începutul acestei săptămâni, Registrul Auto Român (RAR) a anunţat printr-un comunicat, că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană şi nu de către cea română. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine autorităţii care a emis omologarea.

Reprezentanţii RAR au explicat că principiul de admitere pe piaţă pentru vehiculele noi este complet diferit între UE şi SUA. Astfel, dacă în statele Uniunii Europene omologarea se face de către o autoritate independentă, în SUA se aplică principiul auto-certificării de către producătorii auto.


reprezentanţii RAR Sălaj şi cei ai Serviciului Public Comunitar Regim Permise de conducere şi Înmatricularea Autovehiculelor, nu ne-au putut oferi date legate de cifra exactă a autoturismelor aflate în această situaţie în judeţul Sălaj, aceasta nu există deocamdată, defalcată pe modele, nici la nivel naţional (cele euro 5 aflate în „cauză”). Referitor la eventualitatea în care posesorii acestor autoturisme ar putea fi obligaţi să plătească o taxă suplimentară, ministrul mediului a spus că acest lucru este exclus:

„Nu e normal ca un cumpărător să plătească o taxă de mediu suplimentară în cazul în care o maşină este reclasificată la altă normă de poluare în acest caz. Persoanele respective au fost de bună credinţă, au vrut să cumpere o maşină bună şi care poluează în conformitate cu norma afişate pe documentele tehnice. Dacă vom descoperi probleme, ne vom îndrepta către grupul german, de acolo vom recupera prejudiciul”, a afirmat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

One Thought to “RAR Sălaj nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autoturismele Volkswagen”

  1. Anonim

    Da RAR ROMANIA cel foarte foarte ce a pazit?A venit un ing.American si a dat in gat excrocheria!

Leave a Comment