Cetăţeni de oroare ai Zalăului: Călare pe tot mai puţinele spaţii verzi din oraş

Ne-am făcut un obicei prost în a reveni iar şi iar, cu exemple de „bizoni” locali, care fie confundă gunoiul cu mingea de oină, fie parchează pe trei locuri, pe spaţiile verzi, trotuare sau locurile destinate persoanelor cu dizabilităţi. Deşi exemplele din oraş sunt multe şi zilnic apar altele noi, vă oferim astăzi spre delectare un exemplu pe care sigur l-aţi avut şi dumneavoastră în faţa ochilor de multe ori. Spaţiul verde din apropierea Spitalului Judeţean. Este adevărat faptul că în zonă parcarea reprezintă o reală problemă, locurile nu sunt foarte multe, traficul în zonă este intens, iar aşa după cum bine ştim, la spital vin şi de acolo pleacă în fiecare minut, zeci de autoturisme. Asta nu-i scuză pe cei care parchează pe asemenea locuri, însă, ca să nu urechem doar o singură tabără, cea a bizonilor, am cerut şi punctul de vedere al Poliţiei Locale din cadrul Primăriei Zalău cu privire la acest aspect, pe care îl redăm integral:

În domeniul circulaţiei pe drumurile publice, Poliţia Locală are printre alte atribuţii şi constatarea de contravenţii şi aplicarea de sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar. Referitor la parcările ilegale din zona spitalului, menţionăm faptul că poliţistii locali au zilnic misiuni de patrulare prin zonă, fiind constatate nereguli, precum: staţionarea pe spaţiul verde din parcul din faţa spitalului, blocarea aleilor pietonale în urma opririi sau stationării pe acestea, blocarea accesului în parcarea din faţă sau blocarea sensului de coborâre din această parcare, blocarea accesului înspre urgenţă etc, chiar dacă, în urma verificărilor agenţii constatau că erau locuri libere în parcarea cu plată special amenajată de pe strada Simion Bărnuţiu, zona blocurilor H. În urma constatării acestor fapte contravenţionale, în perioada 1 ianuarie 2015 -10 martie 2015, poliţiştii locali au aplicat 42 de sancţiuni contravenţionale, în zona Spitalului Judeţean. Cadrul legislativ conform art.4, lit.d din HCL 170/2007 circulaţia sau parcarea autovehiculelor, remorcilor sau a oricărui tip de vehicul pe zonele verzi din cartierele de locuinte, trotuare, parcuri sau grădini publice, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 250 – 500 lei.”

Chiar dacă sancţiunile se aplică, acestea par totuşi puţine (aproximativ 15 amenzi pe lună) şi nu au cum să inducă în conştiinţa celor care reptă astfel de manevre, ideea că după ce s-au ars o dată, a doua oară vor evita acest lucru. Intervine de asemenea şi necesitatea găsirii de soluţii din partea autorităţilor, prin crearea de locuri noi de parcare sau, de ce nu, chiar construirea pe viitor a unei parcări pe verticală aşa cum multe oraşe au reuşit să construiască, fără sacrificii supreme din partea primăriilor. Altfel, puţinele spaţii verzi pe care le mai avem, îşi vor da duhul sub roţile autoturismelor şi sub pasul apăsat al  bizonului de oraș, care nu vrea în ruptul capului să facă un efort şi să evite să ucidă iarba şi florile, din motive de lene, să caute un loc de parcare, fie el şi mai îndepărtat de punctul său de interes.

Greu, cu ambele tabere. Cine suferă? Celelalte forme de viaţă din oraş, de la firul de iarbă şi până la locuitorii nevinovaţi, dotaţi cu bun simţ civic.

7 Thoughts to “Cetăţeni de oroare ai Zalăului: Călare pe tot mai puţinele spaţii verzi din oraş”

  1. Anonim

    FLORINE este adevarat, locurile de parcare sunt insuficiente, problema nu se va rezolva niciodata numai din amenzi „:bizoni”am fost si suntem nevoiti sa fim uneori eu zic,sa nu fi nevoit sa parchezi la spitalul judetean, la spitalul vechi, la AJOFM, la finante in centru,si nu am spus tot,sa nu omit zona politiei unde nu te duci decat de nevoie,cum ai oprit motorul hop si omul legii. nu e bine.Da sunt necesare locurile de parcare dar la fel de adevarat ar fi sa fie si gratuite in fata institutiilor enumerate mai sus ca aici nu parchezi de placere si stai doar cat este strict necesar, unde mai pui ca daca ai garaj pe care il platesti24 din 24 de ore atat locul cat si constructia ar fi justificata ideea gratuitatii ca tot vorbim noi de relaxarea fiscala .DA ce buna ideea cu parcari pe verticala eu as fi bucuros sa le prind in viata

  2. Anonim

    intradevar iti rupi masina pe aleea de acces din dreapta spitalului dar este vorba de nepasarea primariei si a citadinului care nu sunt in stare sa duca 4 rabe de piatra sparta si sa amenajeze o parcare si sa astupe gropile

  3. Anonim

    Frumos articol Florine. Eu spun ca sunt locuri de parcare, iar daca ma contesta cineva ii spun si de ce cred acest lucru si poate o solutie, sau mai multe.
    1. Toti cei care au garaje ar trebui sa-si parcheze masinile in garaj. Dar multi si-au transformat garajul in depozit, camara, etc. Masina o parcheaza in fata garajului sau in fata blocului. Am dreptate?
    2. Masinile de firma ar trebui parcate la sediul firmei. Dar noi avem si masina personala si masina de serviciu, ambele parcare in fata blocului. Am dreptate?
    Sunt doar doua exemple, pe care onor autoritatile le pot rezolva prin doau hotarari de consiliu local. Si brusc am avem cateva mii de locuri de parcare. Gresesc?
    Dar e mai simplu, nu avem, nu putem, nu sunt decat am facut, facem, exista.

  4. Anonim

    povestea este veche si complicata. sa luam exemplul doar masinilor scoase la vanzare. avem in medie cam 1000 de masini zilnic parcate prin tot orasul cu anunturi pe ele, cu numere sau fara numere. Pe langa ele mai avem cel putin 500 de auto-carosate si plaforme auto . Din aceasta „afacere” traiesc cel putin 1000-2000 de familii in Zalau. Suntem pe locul II in tara la „traficul” de masini. Deci cine din primarie o sa aiba curaj sa dea o hotarare de consiliu local care sa interzica aceste „piete auto” de peste tot? Si sa nu uitam, ca cei mai mari „traficnti” de masini sunt oameni de vaza din satul Zalau: politisti/jandarmi, magistrati, inalti functionari publici, angajati din primarie si finante, o adevarata „mafie a masinilor”.
    iar legat de parcarea altor categori de autovehicule, altele decat autoturismele, in oras, ar trebui reglementat, deoarece e jenat ca in fata blocului sa vezi in loc de autoturisme, 3-4 carosate, 3-4 dubite mari, mai aduce la de la politie si 3-4 plaforme auto, vecinul vine acasa si cu bascula de la patron, caci seara mai scoate din rezervor o canistra de 10 l de motorina, etc.

  5. nervos

    am sunat dimineata la Politia Locala sa „reclam” pe unul ca-si lasa masina parcata deampulea, si incurca un cartier intreg.
    si singura problema a fost ca a trebuisa-mi dau numele/prenumele, adresa sa se stie exact cine vace reclamatia, sa poata fi informat nesimtitul din cauza cui a fost „somat” de politia locala.
    si uita asa ne-am „impotmolit” in reclamatie si masina este tot acolo desi politia a trecut prin zona sa vada daca totul e in regula.
    deci am tras conluzia ca data viitoare o sa sun la 112 , poate ca politia de stat, aceia de la ordine publica sau cei de la circulatie o sa fie mai „seriosi”

  6. Fratilor, Politia Locala

    e doar o gaselnita a baietilor destepti sa mai ingrase cativa sefi pusi acolo ca „nuca-n perete”, fara nicio pregatire adecvata…
    As vrea sa stiu daca si alte orase din tara asta sustin o astfel de structura fantasmagorica, a carei grjia unica este „sa se spele pe maini” la evenimente…

  7. nervos

    eu nu am treaba cu angajatul politiei locala, luat ca individ, ci ca sistem si mai ales legislatie.
    pai daca suni sa reclami ceva, de ce esti obligat sa te si identifici ? si daca o faci de ce nu ti se asigura anonimatul? de ce cel reclamat este informat despre persoana care il reclama?
    asta e problema mea ! când nu este nevoie de ceva, de ce se cere?

Leave a Comment