Eternul cal de bătaie

Ca de fiecare dată când guvernanţii trag linie şi realizează că nu sunt capabili să gestioneze banul public astfel încât să poată realiza investiţii, mai coc o taxă pe care să o arunce în cârca românului de rând.
O mişcare de acest gen se pregăteşte în această perioadă, când mai marilor de la Bucureşti le-a trecut prin gând să introducă o nouă acciză în preţul carburanţilor. Circa 50 de bani la fiecare litru, spune primul-ministru Victor Ponta, liniştindu-ne că la mijloc este vorba despre un faptă nobilă: colectarea sumelor necesare pentru modernizarea infrastructurii. Ideea ar aparţine fostului ministru al Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, care şi-ar fi convinsă colegii de partid şi pe cei din Parlament că accizarea benzinei şi a motorinei, precum şi taxarea traficului greu sunt soluţia pentru a strânge, până în 2015, cele 26 de miliarde de euro necesari construirii a 4.000 de kilometri de autostradă. Asta după ce statul român a cheltuit sume fabuloase pentru încă nefinalizata Autostradă Transilvania, plătind companiei Bechtel un miliard de euro, deşi americanii au executat abia 10 la sută din lucrare, şi după ce în 23 de ani, în ţara noastră s-au construit abia 450 de kilometri.
Punerea în practică a acestei propuneri ar atrage automat majorarea preţului la carburanţi şi, implicit, a costurilor de transport al mărfurilor. Nu mai vorbim despre impactul clar pe care l-ar avea asupra preţului la raft al produselor!
Tot acest scenariu se construieşte pe spinarea contribuabilului, transformat, din nou, în cal de bătaie. Şansele ca planul guvernanţilor să aibă şi efectul scontat, adică o reţea de autostrăzi ca-n filme pentru România, sunt aproape nule. Şoferii plătesc rovinietă şi cu toţii ne-am lămurit cu privire la starea drumurilor naţionale! Au plătit, tot degeaba, şi taxa de drum. Ţara noastră a rămas codaşă la capitolul infrastructură.
Statisticile Comisiei Europene arată că deşi în România se comercializează benzina la cel mai mic preţ din Uniunea Europeană, costul ei atârnă cel mai greu în buzunarele consumatorilor. Astfel, în timp ce în Italia, preţul benzinei este cel mai mare din UE, cu 40 de procente peste cel din ţara noastră, salariul mediu net îl depăşeşte cu 500 la sută pe cel cu care este remunerat un român. În aceste condiţii, salariatul român alocă aproape 16 la sută din salariul mediu pe economie pentru a cumpăra 50 de litri de benzină, italianul dă abia patru la sută din leafa lui.

2 Thoughts to “Eternul cal de bătaie”

  1. DAKUL

    Guvernul PONTA – demn urmas al celui condus de NASTASE, si atunci preturile urcau fara nici o justificare. si atunci s-a bagat pumnul in gura presei, si atunci s-a furat si s-au dat la …matusi
    Guvernele PSD au fost si sunt o pata intunecata in evolutia Romaniei!

  2. nae ledra

    In guvernul Nastase X case,primul hot dovedit al tarii fusese chiar el !!!

Leave a Comment