Alba-neagra cu licitația pentru tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău

Vești deloc bune pentru sălăjeni. Se pare că licitația pentru tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (lotul cu Tunelul Meseș) de pe Autostrada Transilvania va fi anulată și reluată cu prețuri actualizate, potrivit unor oficiali ai Companiei de Drumuri, citați de presa centrală. Procedura de reluare a licitației va fi una clasică și se va derula în aceste zile, se mai arată în același anunț publicat de economica.net. Ministrul Transporturilor, Mihai Grindeanu, a explicat că sunt prețuri și indicatori tehnico-economici din 2020, iar toate aceste elemente trebuie actualizate.

Problema a fost prezentată și de consilierul județean Nicolae Olar. Potrivit acestuia, din păcate pentru sălăjeni, o nouă licitație reluată de la zero va arunca startul lucrărilor în 2025 (în cel mai bun caz) și finalizarea lor nu mai devreme de 2028. Olar a adăugat că, la doi ani de la lansare, licitaţia pentru tronsonul de 41 de kilometri, va fi anulată. „După ce CNAIR a scos din joben procedura de achiziție cu precalificare, după doi ani, tot ei s-au răzgândit, anulează licitația, iar procedura pentru tronsonul de 41 km se reia cu licitație clasică, fără precalificare, De asemenea, costul iniţial de aproximativ 4 miliarde de lei nu mai poate fi respectat după creșterea preţurilor la materialele de construcţii. Peste relieful complex (tronsonul include vestitul tunel Meseș lung de aproape 3km și încă 65 de poduri, pasaje și viaducte cu o lungime totală de circa 13 kilometri) ce va influența dificultatea executării lucrării și termenul de execuție se suprapun delăsarea și bâlbele autorităților. În 2021 s-au înscris la licitația de proiectare și execuție 15 constructori, însă nici până astăzi Compania de Drumuri nu a fost în stare să anunțe câștigătorul și să semneze contractul. Sigur, acum se trezesc și că banii nu mai ajung. Ce se mai poate face acum este rectificarea valorii proiectului, tranșarea anulării licitației actuale și reluarea în cel mai scurt timp posibil a unei noi licitații. Asta înseamnă oricum ca orizont de a circula de la Zalău la Cluj, anul 2028, asta în cel mai fericit caz”, este o parte din mesajul consilierului. Și fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, atrage atenția cu privire la decizia de anulare a licitației și spune că în lipsa acestui sector de autostradă din județul Sălaj, șoferii sunt condamnați să circule în continuare între Cluj și Oradea pe criminalul și mult prea aglomeratul drum național 1. Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău se află în județul Sălaj, are 40 de kilometri și este evaluat la circa 800 de milioane de euro. Include vestitul tunel Meseș lung de aproape 3 kilometri și 65 de poduri, pasaje și viaducte cu o lungime totală de circa 13 kilometri.

Fotografie cu caracter ilustrativ

7 Thoughts to “Alba-neagra cu licitația pentru tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău”

  1. […] Vești deloc bune pentru sălăjeni. Se pare că licitația pentru tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (lotul cu Tunelul Meseș) de pe Autostrada Transilvania va fi anulată și reluată cu prețuri actualizate, potrivit unor oficiali ai Companiei de Drumuri, citați de presa centrală. Procedura de reluare a licitației va fi una clasică și se va derula în aceste zile, se mai arată în același anunț publicat de economica.net. Ministrul Transporturilor, Mihai Grindeanu, a explicat că sunt prețuri și indicatori tehnico-economici din 2020, iar toate aceste elemente trebuie… Citeste mai mult […]

  2. […] Vești deloc bune pentru sălăjeni. Se pare că licitația pentru tronsonul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (lotul cu Tunelul Meseș) de pe Autostrada Transilvania va fi anulată și reluată cu prețuri actualizate, potrivit unor oficiali ai Companiei de Drumuri, citați de presa centrală. Procedura de reluare a licitației va fi una clasică și se va derula în aceste zile, se mai arată în același anunț publicat de economica.net. Ministrul Transporturilor, Mihai Grindeanu, a explicat că sunt prețuri și indicatori tehnico-economici din 2020,  » Mai multe detalii […]

  3. Anonim

    CNAIR a anulat și amînat pentru că nu s-a dat mita,„dreptul”, „parandărătul”, bacșișul, peșcheșul așteptat!. Nu-i interesează pe ei termenele, ci îmbogățirea.

  4. Polituc

    La ce sa te astepti de la natiunea asta de politicieni ? astia schimba si lungimea metrului.
    Daca Transilvania era a ungurilor era deja de mult facut tunelul si autostrada !

  5. Anonim

    Politic, dacă Transilvania era a ungurilor tu nu puteai nici să gândesti în limba română, darmite să scrii.

  6. Polituc

    …si esti mandru ca esti roman ? adica hot, corupt, lenes si plagiator, incapabil sa faci un proiect de autostrada in ani de zile. Asta-i natia romaneasca cumpusa din reziduri umane.

  7. O simplă părere

    Democrații nu vor putea construi tunelul. Numai pe vremea lui Ceaușescu țara era capabilă de o astfel de lucrare complexă !

Leave a Comment