Zonele mortii pe drumurile salajene

Magazin Salajean 18 martie 2008 0

Zonele mortii pe drumurile salajene Asa cum am semnalat deja de mai multe ori, ultimii ani au insemnat o crestere continua a numarului de accidente rutiere inregistrate pe drumurile judetului. Bineinteles ca nu doar Salajul se confrunta cu aceasta neplacuta situatie, ea fiind una generalizata la nivel national, fiind generata, in mod special de cresterea exploziva a numarului de masini inmatriculate in tara noastra. Pe de alta parte, infrastructura rutiera nu a suferit modificari notabile, ba unele drumuri sunt intr-o stare din ce in ce mai proasta, in vreme ce soferii sunt din ce in ce mai tineri si plini de adrenalina, iar masinile tot mai puternice.

Zalau, lider detasat la accidente rutiere

Una peste alta, in Salaj s-a ajuns de la 54 de accidente in anul 2000, la 243 de accidente in 2007, conform datelor oferite de Inspectoratul de Politie Judetean. O crestere cu atat mai ingrijoratoare cu cat jumatate dintre accidentele inregistrate in perioada 2000 -2007 s-au inregistrat in ultimii doi ani. Acest an pare a se inscrie pe aceeasi linie, de vreme ce, pana in prezent, au fost 20 de accidente grave, soldate cu opt morti si 30 de raniti grav. In fruntea topului localitatilor cu drumuri negre (daca le putem spune asa) este, detasat, municipiul resedinta de judet. Cred insa ca acest fapt nu suprinde pe nimeni, data fiind aglomerarea traficului rutier din aceasta zona. Analizand perioada 2003 – 2007, am constat ca la Zalau au fost, in perioada amintita, 112 accidente grave, cu 12 morti si 105 raniti. Urmeaza Sanmihaiu Almasului, cu 19 accidente, soldate cu 10 morti si 20 de raniti si Jibou, cu 13 accidente, 9 morti si 25 de raniti, precizeaza Liviu Cipleu, ofiter specialist in cadrul Biroului Politiei Rutiere.

Vineri, trei ceasuri rele

Revenind la statistica ultimilor sapte ani, aceasta releva faptul ca 71 la suta dintre accidentele inregistrate au fost grave, ceea ce inseamna ca a rezultat ranirea grava sau decesul cel putin a unuia dintre cei implicati in eveniment. Luna cu cele mai multe accidente este august, urmata de octombrie si noiembrie. Ca zile, cea cu cel mai mare procent de accidente este vineri, in principal in intervalul orar 17.00 – 22.00, urmata de marti, cu celebrele trei ceasuri rele, intre orele 16.00 – 19.00. Per ansamblu, lovirea pietonilor constituie principalul mod de producere a accidentelor, atat in mediul urban, cat si in cel rural, urmate de coliziunea frontala si cea laterala. La baza a 21 la suta din totalul accidentelor sta conducerea imprudenta, urmata de viteza neadaptata la conditiile de drum si traversarea neregulamentara a pietonilor. Nu in ultimul rand, dintre cei implicati in accidente, circa trei sferturi sunt barbati (cu pondere mare in segmentul de varsta 19 – 33 de ani) si doar un sfert femei.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »