Zeci de firme salajene, datoare la stat pentru neridicarea carnetelor de munca

Magazin Salajean 2 aprilie 2012 0

Zeci de firme salajene, datoare la stat pentru neridicarea carnetelor de munca

Aproximativ 60 de firme salajene sunt datoare la stat pentru neplata comisioanelor de administrarea si completarea carnetelor de munca neridicate de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Salaj. Valoarea creantelor acumulate se ridica la suma de peste 16.000 de lei.

Directorul ITM Salaj, Luminita Nemes, a declarat vineri, in cadrul unei conferinte de presa, ca este vorba de societatile care nu si-au achitat comisionul datorat pentru administrarea carnetelor de munca, perceput de la 31 decembrie 2010. Acest comision reprezenta 0,25 la suta din fondul de salarii pentru angajatorii care aveau carnetele de munca la sediul firmelor si 0,75 la suta pentru angajatorii care aveau carti de munca in pastrate la sediul institutiei noastre. Sunt aproximativ 60 de societati comerciale in judet care nu au ridicat aceste carnete de munca pentru ca nu au achitat aceste comisoane aferente administrarii documentelor. Sunt cazuri in care angajatorii trebuie sa depuna inca declaratiile fiscale sau cele rectificative, a declarat Luminita Nemes. Potrivit sursei citate, sumele datorate sunt cuprinse intre 40 si 3.000 de lei, valoarea totala de plata fiind de 16.350 de lei.

Pentru clarificarea acestei situatii, au fost aprobate, recent, noi norme legislative cu privire la administrarea creantelor bugetare acumulate de aceste firme. Vechea legislatie nu permitea inspectorilor de munca si niciunui alt organ de specialitate al statului recuperarea acestor creante, dupa ce, incepand cu 1 februarie 2011, comisioanele de administrare si completare a cartilor de munca au fost eliminate. Noua legislatie modifica aceste creante reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatorii inspectoratelor de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza legii, in venituri catre bugetul de stat si au regim de creanta bugetara. Le recomandam angajatorilor sa isi achite datoriile, fiindca acestea vor ramane in continuare inregistrate la noi, a declarat directorul Nemes.

In cazul creantelor bugetare datorate de angajatori care au infiintat sedii secundare in alte judete decat cel in care angajatorul isi are sediul acesta se administreaza de catre inspectoratele aflate pe raza carora isi desfasoara activitatea sediile secundare ale angajatorului.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »