Zalau – Bors, pe autostrada, in 2009

Magazin Salajean 23 februarie 2007 0

Zalau - Bors, pe autostrada, in 2009Prefectul Andrei Todea, ne-a declarat ca, din ceea ce a discutat cu reprezentantii companiei Bechtel, lucrarile la tronsonul Suplacu de Barcau – Bors al Autostrazii Transilvania trebuie finalizat in anul 2009. Andrei Todea ne-a mai spus ca, probabil, la sfarsitul anului 2009 vom putea circula, pe autostrada, de la Zalau la Bors. Todea ne-a mai informat ca, in acest an, pe teritoriul judetului Salaj vor incepe lucrarile la autostrada in zona Marca, la limita cu judetul Bihor, la pilonii viaductului care va trece peste viitorul lac de acumulare din zona. Acolo compania are si o statie de betoane. Tot in urma discutiilor purtate cu reprezentantii Bechtel, prefectul a estimat ca in cursul anului 2008, compania va organiza doua puncte de lucru pe teritoriul judetului, unul la Nusfalau, si un altul intr-o localitate dinspre Cluj. Vor continua, si in acest an, angajarile.

Declaratii Bechtel

Bechtel va realiza un calendar de alocare a resurselor financiare pentru lucrarile la Autostrada Transilvania (Brasov – Bors), astfel incat sa se respecte termenul final de dare in folosinta, respectiv 2013, a declarat zilele trecute, citat in media nationala, directorul de comunicare al companiei Bechtel in Romania, Bogdan Sgircitu, precizand ca, in ianuarie 2007, cei de la Bechtel au lucrat la Autostrada Transilvania dublu fata de cat era prevazut. Compania americana a lucrat dublu, in luna ianuarie, fata de cat era planificat la autostrada Brasov-Bors. Am primit un avans la inceputul anului, de circa 36 milioane de euro pentru lucrari. Exista doua schimburi, fiecare de cate zece ore. Predarea intre schimburi dureaza aproximativ doua ore. Compania a angajat pana in prezent peste 2.000 de muncitori si mai face angajari. Pana la sfarsitul anului, vrem sa ajungem la circa 3.500 – 4.000 de angajati, a explicat Sgircitu. Directorul de comunicare al companiei americane a mai precizat ca, pana la sfarsitul anului, vor incepe lucrarile pe tronsonul Mihaesti – Suplacu de Barcau si anul viitor pe sectiunea Cluj-Mihaesti.

Despre Autostrada Transilvania

Autostrada Transilvania, conform prezentarii Bechtel, reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la Oradea, la granita cu Ungaria. Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge Podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca, in final, sa coboare in Campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »