Unele case de schimb valutar din Zalau practica si acum comisionul

Magazin Salajean 27 ianuarie 2009 0

Unele case de schimb valutar din Zalau practica si acum comisionul

Saptamana trecuta, la Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj a ajuns o plangere a unui zalauan, cum ca a fost inselat de agentii unei case de schimb valutar. El s-a plans inspectorilor OJPC ca nu a fost informat de comisionul practicat la vanzare de catre casa de schimb valutar. Totusi, dupa cum ne-a comunicat Dorina Rednic, inspectorul executiv adjunct al OJPC Salaj, daca persoana in cauza a semnat formularul de acceptare a schimbului valutar, atunci nu mai poate face nimic. Pe acel formular este tiparit, clar si la vedere, numele societatii comerciale, numele clientului, suma tranzactionata si suma primita de client. De asemenea, exista si prevederea inscrisa in formular: Declar ca am fost informat atat verbal, cat si in scris asupra cursului de schimb si a comisionului practicat si un spatiu pentru semnaturile partilor implicate. Din momentul semnarii formularului, clientul s-a angajat la incheierea tranzactiei, fiind de acord cu comisionul practicat de catre casa de schimb valutar. Conform ordinului 205/2007, pe formular trebuie tiparite, citet si la vedere, conditiile tranzactiei, respectiv comisionul practicat. Desi clientul vine la noi pentru a-si depune plangerea, din pacate, nu are nici o dovada ca nu a fost informat verbal. Daca si comisionul este afisat la vedere, atunci clientul nu mai are ce sa reclame, ne-a comunicat Dorina Rednic. Astfel, din decembrie 2008 si pana in prezent, nu au fost depuse la OJPC Salaj decat doua plangeri scrise, insa, telefonic, mai mult de 25 de persoane au reclamat casa de schimb valutar. Le-am explicat la telefon ca, daca au semnat formularul, nu mai au de ce sa depuna plangerea si in scris, daca nu au dovezi reale. Cei mai multi reclamanti au motivat ca s-au grabit si nu au citit formularul de primire. Altii au raspuns ca n-au crezut ca este atat de mare comisionul, doar apoi au vazut ca este de 16 la suta. Cei mai multi care ne-au cerut ajutorul au specificat ca nu au fost informati verbal despre comisionul practicat de casa de schimb valutar, dar au semnat de primire, a precizat Rednic.

Au fost primite la OJPC Salaj reclamatii pentru comisioane percepute la tranzactii cu sume cuprinse intre 100 si 3.000 de euro. Anul trecut am sanctionat unele case de schimb valutar pentru neafisarea comisionului practicat. Au ales insa o practica comerciala incorecta, prin care au afisat doua comisioane, unul de zero la suta – la cumparare – si unul de 16 la suta – la vanzare. Dupa ce patronii caselor de schimb valutar au fost atentionati si amendati, si-au modificat afisele. Intrand in legalitate, nu mai putem actiona pentru clientii care platesc comisionul la vanzare. Acestia ar trebui sa fie atenti la ceea ce semneaza, ne-a comunicat Dorina Rednic.

Singura modalitate de a reclama tranzactia si de a avea o dovada potrivit careia clientul nu a fost informat de comision o prezinta formularul nesemnat. In momentul in care clientul afla despre comision doar prin citirea formularului, nefiind informat verbal in prealabil, el are dreptul sa refuze sa-l semneze si sa-si recupereze suma integrala inaintata tranzactiei.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »