Serviciile de optică medicală, la control!

Magazin Salajean 18 martie 2011 0

Serviciile de optică medicală, la control!

Nouă prestatori de servicii de optică medicală, din cei zece controlaţi la începutul lunii de comisarii de la Protecţia Consumatorilor Sălaj, au fost sancţionaţi contravenţional pentru încălcarea drepturilor consumatorilor. Printre nenumăratele deficienţe constatate de comisari se numără: neafişarea listelor cu tarifele practicate pentru rame şi lentile, neeliberarea certificatelor de garanţie, precum şi nereguli privind informarea corectă a consumatorilor.

Comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Sălaj, Claudiu Silaghi, a declarat că acesta este primul control desfăşurat la operatorii economici prestatori de servicii de optică medicală. În urma controalelor, au fost constatate deficienţe la nouă operatori economici, şi anume: neafişarea orarului de funcţionare al unităţii, neafişarea Certificatului unic de înregistrare, neafişarea listei cu tarifele practicate şi neafişarea Telcons – numărul consumatorilor, precum şi neeliberarea certificatelor de garanţie. Alte deficienţe constatate au fost lipsa prezentării termenului de execuţie la preluarea comenzii şi a informaţiilor complete a informaţiilor privind garanţia, a declarat Silaghi.

Potrivit acestuia, comisarii au constatat deficienţe şi la informarea incorectă a consumatorilor, prin afişarea unor promoţii care induc în eroare consumatorii. Mai precis, pe vitrina spaţiului comercial se afla anunţul ramă şi lentile la un anumit preţ, fără a se face diferenţa între tipul produselor achiziţionate, până la casieria unităţii. Pentru a fi în legalitate, respectivul operator economic trebuia să afişeze promoţia ramă şi lentile începând de la X lei.

Pentru deficienţele constatate, comisarii de control au aplicat nouă avertismente şi patru amenzi în valoare totală de 7.000 de lei, dispunând totodată şi măsuri de intrare în legalitate.

Consumatorii sunt sfătuiţi ca la achiziţionarea unor astfel de produse să ceară bonul de comandă, unde să fie trecut termenul de execuţie, valoarea avansului, valoarea de achitat la preluarea bunului cumpărat, precum şi certificatul de garanţie, atât pentru ramă cât şi pentru lentile, în care să fie specificaţi clar termenii de garanţie şi modalitatea de întreţinere.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »