Salariile angajatilor, inregistrate in format electronic

Magazin Salajean 29 august 2011 0

Salariile angajatilor, inregistrate in format electronicAtat salariile angajatilor din sistemul bugetar, cat si salariile din sectorul privat vor fi inregistrate, in premiera, intr-o noua versiune a Registrului de Evidenta a Salariatilor (REVISAL). Potrivit noilor reglementari in vigoare, incepand cu data de 15 august, angajatorii au la dispozitie 90 de zile in care sa preia informatiile din vechiul program si sa le reactualizeze in cel nou.

Inspectorul sef al Inspectoratului Teritorial de Munca Salaj, Daniela Biris, a declarat vineri, intr-o conferinta de presa, ca noul program implementat contine mai multe informatii despre angajati, printre care si o rubrica de salarii. Incepand cu data de 15 august, Inspectia Muncii pune la dispozitia angajatorilor o noua aplicatie pentru infiintarea si completarea registrului de evidenta a angajatilor in format electronic. Fata de vechea aplicatie, noul program contine in baza de date elemente referitoare la salariul curent, sporuri si cuantumul acestora, a declarat Daniela Biris. Potrivit sursei citate, s-a luat aceasta masura tinand cont ca odata cu eliminarea cartilor de munca, nu mai exista o evindenta a salariilor populatiei. Exceptie de la aceasta varianta fac functionarii publici, judecatorii si angajatii Ministerului Administratiei si Internelor.

In decursul celor trei luni, angajatorii vor putea lucra pe ambele variante ale REVISAL, cu mentiunea ca, odata accesata noua varianta, operatorii nu vor mai putea reveni la cea veche. Trebuie avut in vedere faptul ca vechea aplicatie nu trebuie stearsa, ci arhivata. In noul registru electronic vor fi trecute toate contractele de munca active, iar contractele de munca incetate nu vor mai fi inregistrate, a mentionat inspectorul ITM Salaj.

Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte cu firme specializate inregistrate la ITM sau pot numi o persoana prin decizie scrisa. Aceste contracte vor trebui comunicate inspectoratelor de munca in termen de trei zile lucratoare de la data semnarii documentelor. In acest sens, va trebui depusa la sediul institutiei o adresa care sa cuprinda urmatoarele: certificatul de inregistrare al prestatorului eliberat de Registrul Comertului, dovada inregistrarii ca prestator de date cu caracter personal, precum si data la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.

Instructiunile despre reactualizarea aplicatiei REVISAL pot fi accesate la pagina de internet a Inspectiei Muncii, respectiv www.inspectiamuncii.ro.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »