Restaurantele – obligate prin lege sa aiba la dispozitie toate produsele din meniu

Magazin Salajean 21 august 2008 0

Restaurantele - obligate prin lege sa aiba la dispozitie toate produsele din meniu

Potrivit unui comunicat de presa remis de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Salaj, inspectorii oficiului au aplicat in prima jumatate a lunii in curs trei amenzi contraventionale in valoare de 9.000 de lei comerciantilor pentru nerespectarea prevederilor legale in ceea ce priveste calitatea, etichetarea, depozitarea si modul de comercializare a alimentelor perisabile din punct de vedere microbiologic. Au fost controlati 14 operatori economici, respectiv o cantiate de 3.271 kg alimente, constatandu-se nereguli la 55 kg din produsele luate in vizor. Au mai fost aplicate opt avertismente scrise, in contul carora au fost oprite temporar de la comercializare produse in valoare de 406,2 lei. In acelasi timp, au fost scoase definitiv din circuitul consumului uman produse expirate in valoare de 306,6 lei.

Tot in cadrul controlului efectuat de OJPC Salaj pe raza judetului a fost verificata si legalitatea functionarii celor 14 unitati comerciale, constatandu-se ca doua dintre acestea nu avea afisat in mod vizibil placheta cu numarul de telefon al consumatorului si nici cu cel al OJPC Salaj. Pentru acestea au fost dispuse masuri de intrare in legalitate.

De retinut ca principalele nereguli constatate au fost neafisarea vizibila a preturilor pe unitatea de masura la legume si fructe proaspete si la unele sortimente de carne; neafisarea termenului de valabilitate a alimentului sau denumirea producatorului; oferirea spre vanzare a unor produse cu termenul de valabilitate expirat.

OJPC Salaj face cunoscut ca restaurantele sunt obligate sa aiba listele de meniu redactate in limba romana, sa-i informeze pe consumatori asupra cantitatii si preturilor practicate, sa poata servi la comanda fiecare produs mentionat in meniu si sa fie atenti la produsele reincalzite si servite de la o zi la alta. De asemenea, consumatorilor li se recomanda sa refuze produsele pentru care au indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare, pe cele cu termenul de valabilitate depasit sau modificat si sa acorde o atentie sporita starii de curatenie din unitatea in care intra. Si, nu in ultimul rand, OJPC Salaj aminteste consumatorilor sa solicite si sa pastreze bonul de casa pentru a putea proba o eventuala reclamatie privind calitatea sau siguranta unui produs sau serviciu

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »