Registru Agricol electronic pentru 16 comune şi oraşe sălăjene

Graţie unui proiect în valoare de 6,7 milioane de lei, Consiliul Judeţean Sălaj şi 15 primării sălăjene vor putea asigura cetăţenilor şi oamenilor de afaceri servicii publice mai eficiente cu privire la informaţiile din domeniul agricol.
Proiectul „Gestiunea în sistem informativ a registrului agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Sălaj” a fost iniţiat de CJ Sălaj în parteneriat cu Cehu Silvaniei, Jibou, Agrij, Bănişor, Boghiş, Camăr, Carestelec, Crasna, Creaca, Halmăşd, Marca, Meseşenii de Jos, Nuşfalău, Pericei şi Suduc.
Prin proiectul amintit, implementat în cele 15 localităţi amintite, precum şi în municipiul Zalău, va fi achiziţionat un sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic în toate localităţile amintite, precum şi servicii de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software, care vor facilita accesul utilizatorilor la serviciile administraţiei publice. Autorităţile vor utiliza astfel tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în scopul furnizării de servicii electronice, eficientizându-se activităţile interne ale instituţiilor beneficiare.
„Vorbim despre un proiect inedit pentru CJ Sălaj, ce face posibilă o comunicare eficientă şi modernă între administraţia locală şi cetăţeni şi rezolvă una dintre problemele foarte sensibile ale celor din mediul urban şi rural, respectiv accesarea Registrului Agricol”, a precizat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, Zoe Crihan, managerul de proiect. Potrivit spuselor sale, aplicaţiile informatice care vor fi implementate vor contribui la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosinţa terenurilor agricole.
În plus, implementarea proiectului va reduce contactul direct între funcţionarul publică şi cetăţean sau agentul economic, prin furnizarea de servicii online. De asemenea, vor fi diminuate costurile de comunicare inter-instituţională, prin crearea unei platforme de legătură între unităţile administrativ-teritoriale, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, folosind mijloace electronice. „Informaţia va circula mai repede, fapt ce va determina reducerea considerabilă a timpului necesar luării deciziilor cu consecinţe favorabile pentru întregul lanţ implicat: administraţii publice, servicii publice, populaţie şi mediu de afaceri”, a mai precizat Zoe Crihan. Aceasta a ţinut să adauge că într-o etapă ulterioară, pe măsura deschiderii unui nou exerciţiu de finanţare, şi alte primării sălăjene se vor putea conecta la acest sistem.

Leave a Comment