Reclamat la Protectia Consumatorilor, pentru 3 lei

Magazin Salajean 18 aprilie 2012 0

Reclamat la Protectia Consumatorilor, pentru 3 leiConsumatorii salajeni nu sunt timizi atunci cand vine vorba sa reclame operatorii economici de serviciile sau produsele achizitionate si de care sunt nemultumiti. Peste 100 de sesizari au fost inregistrate, in primul trimestru al acestui an, la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj. Printre cele mai aparte reclamatii se numara cea a unui cetatean care a solicitat 3 lei in schimbul unui produs cumparat si de care nu a fost multumit.

Comisarul sef al institutiei mentionate, Claudiu Silaghi, a declarat ca reclamatiile depuse de consumatori sunt in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. In primul trimestru al anului in curs au fost inregistrate 123 de reclamatii, in scadere cu aproximativ 34 la suta fata de acelasi interval de timp de anul trecut, cand au fost depuse de consumatori 186 de plangeri. Diferenta rezulta din faptul ca, la inceputul anului trecut, foarte multe persoane au reclamat furnizorii de servicii, in special pentru contractele si debransarile companiei de apa din municipiu, ne-a declarat Claudiu Silaghi.

O alta cauza a scaderii numarului reclamatiilor este ca operatorii economici s-au responsabilizat in ultima perioada, dupa cum sustine directorul CJPC Salaj. Daca in anul 2010 se inregistrau 758 de reclamatii impotriva operatorilor economici, in cursul anului 2011 numarul a scazut la 676, treptat in fiecare luna, a precizat sursa citata anterior.

Bancile – in topul reclamatiilor

Dintre reclamatiile depuse de salajeni in acest an, cele mai multe au fost impotriva institutiilor financiar-bancare, mai precis impotriva a sase banci. Nemultumirea clientilor consta in modul de calcul al dobanzii de credit, formata din dobanda de referinta variabila fara sa fie legata de indicele de referinta Euribor. Potrivit sursei citate anterior, la momentul actual sunt multe procese pe rolul instantelor de judecata impotriva serviciilor prestate de institutiile bancare.

De asemenea, in primele trei luni din acest an, au fost depuse 15 reclamatii impotriva prestatorilor de servicii de televiziune si internet. Clientii acestora au fost nemultumiti de faptul ca la rezilierea contractelor, firmele solicitau un comision. Alti 13 salajeni au depus reclamatii nemultumiti de serviciile de utilitati – modul de calcul al facturii, debransari, calitatea serviciilor, modul de citire. In privinta serviciilor de telefonie mobila s-au inregistrat opt reclamatii pentru facturi emise dupa rezilierea contractelor. Mai exact, abonatul apela serviciul clienti unde cerea incetarea relatiilor contractuale, solicitare aprobata verbal de catre operator, cu mentiunea ca din luna urmatoare va fi reziliat contractul. Doar ca firma continua sa emita facturile, ulterior raspunzand clientilor ca este necesar semnarea unui contract de reziliere, a precizat reprezentantul CJPC Salaj.

Alte reclamatii au fost cu referire la bateriile de masini, pentru neschimbarea acestora in garantie, produse alimentare si nealimentare neconforme, precum si serviciile de asigurari. In majoritatea cazurilor, reclamatiile, daca sunt intemeiate, sunt solutionate in favoarea consumatorilor.

Ori mesaj de felicitare, ori banii inapoi

Au fost inregistrate si situatii ceva mai picante in primul trimestru al anului. Astfel, un consumator s-a adresat institutiei pentru a reclama un operator economic de la care a cumparat o banda de baie. Este cea mai mica pretentie pe care am inregistrat-o in ultima perioada. Reclamantul a solicitat despagubiri in suma de 3 lei, contravaloarea produsului achizitionat, fara a se prezentat, in prealabil, la sediul firmei pentru a-si relata pretentiile. Reclamatia s-a solutionat, insa, tot pe cale amiabila, a declarat Claudiu Silaghi. In cauza, directorul CJPC Salaj sustine ca ar fi de preferabil ca, in situatii de genul, persoanele nemultumite sa se adreseze prima data operatorului, sa incerce sa rezolve pe cale amiabila, in caz contrar, sa se prezinte la sediul institutiei sa formuleze o plangere in forma scrisa.

Un alt caz mai aparte a fost adus in atentia comisarilor de la Protectia Consumatorilor de un barbat nemultumit ca a fost taxat de operatorul de telefonie mobila pentru un mesaj de felicitare pe un post de televiziune, dar care nu a mai fost postat. In urma discutiilor cu reprezentantii postului de televiziune respectiv a fost aleasa o data la care sa apara mesajul, nefiind emise alte pretentii de catre reclamant.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »