Protectia Consumatorului, cu ochii pe prestatorii de servicii

Magazin Salajean 27 martie 2007 0

Furnizorii de servicii care incheie contracte preformulate cu consumatorii persoane fizice sunt obligati sa includa in acestea clauze noi de informare. Noile norme fac parte din Ordinul 92/2007 al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), care a fost publicat in urma cu 30 de zile in Monitorul Oficial si intra de astazi in vigoare. Acestui Ordin se supun furnizorii de servicii financiare, gaze naturale, electricitate, apa si canalizare, telefonie fixa si mobila, internet, televiziune prin cablu si televiziune digitala.

Cu alte cuvinte, consumatorul trebuie sa fie informat clar si sa stie, inainte de a semna contractul, data inceperii si incetarii a acestuia, existand posibilitatea denuntatii unilaterale cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare. Totodata, trebuie adusa la cunostinta consumatorului modalitatea de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat.

Consumatorii au dreptul de a refuza prelucrarea datelor personale in scop de marketing sau de cedare a acestora catre terti. De asemenea, ceilalti vor fi informati in timp util de orice schimbare a serviciului prestat si vor avea dreptul de a renunta la acesta, fara costuri suplimentare. Contractele nu vor mai avea clauze ascunse, tiparite cu litere foarte mici, prestatorii fiind obligati sa foloseasca fonturi de minim 10.

Aurora Sabou, directorul executiv al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj, a spus ca, in perioada 26 martie – 6 aprilie 2007, inspectorii din cadrul institutiei vor efectua controale tematice la prestatorii de servicii din Salaj, pentru a vedea daca se respecta noile norme. In cazul in care furnizorii de servicii luati in vizor nu isi vor reinnoi contractele incheiate cu consumatorii, li se vor aplica amenzi contraventionale cuprinse intre 2.000 si 4.000 lei, a mai spus Sabou.

In cadrul controalelor tematice efectuate in cursul saptamanii trecute, mai precis vineri, 23 martie, inspectorii OJPC au cercetat si solutionat o reclamatie din partea unui consumator, nemultumit de serviciul furnizat de o firma de internet. Acesta reclama faptul ca ii fusese taiat cablul de internet, tocmai pentru ca nu platise abonamentul in avans. La fata locului, inspectorii au constatat ca furnizorul pretindea clientilor sai plata in avans a abonamentului la internet, pretinzand ca Legea nu a intrat inca in vigoare. In urma controlului, agentul economic a fost obligat sa reconecteze reclamantul.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »