Prefectul Todea cere o ancheta la Muzeul Judetean

Magazin Salajean 5 noiembrie 2007 0

Prefectul Todea cere o ancheta la Muzeul Judetean

Prefectul de Salaj, Andrei Todea, a declarat ca va cere verificarea modului in care Muzeul Judetean Salaj a cheltuit suma alocata judetului pentru descarcarile arheologice la Autostrada Transilvania, in conditiile in care s-au eliberat de sarcina doar 800 de metri din cei 83 de kilometri cat va fi lungimea autostrazii in Salaj.

Todea a mai spus, intr-o conferinta de presa desfasurata la sfarsitul saptamanii trecute, ca solicita Consiliului Judetean Salaj, in subordinea caruia se afla muzeul, sa faca o ancheta pentru a vedea ce se intampla in curtea lor in priivinta Autostrazii Transilvania.

Voi cere in comisie sa se verifice sumele cheltuite de Muzeu pentru sapaturi, pentru ca este vorba de bani publici. Si cer public Consiliului Judetean, in subordinea caruia se afla muzeul, sa faca o ancheta pentru a vedea ce se intampla acolo. Cred ca cei de la Consiliul Judetean ar trebui sa priveasca cu maxima atentie ce se intampla in curtea lor, a spus prefectul Todea.

Acesta a mai spus ca lucrurile merg greu din cauza animozitatilor interne de la muzeu si din cauza comunicarii defectuoase a acestuia cu Directia de Cultura Salaj. Din punctul meu de vedre, este o disfunctie in cadrul muzeului, a spus Todea.

Nu este prima data cand prefectul de Salaj se declara nemultumit de mersul lucrurilor si cand spune ca descarcarile arheologice pentru Autostrada Transilvania merg greu in judet din cauza animozitatilor interne de la Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau – Salaj, executantul sapaturilor de pe traseul viitoarei artere de circulatie.

In august, Todea a avetizat ca daca situatia spinilor de la Muzeul Judetean Salaj nu se va remedia, in 2008 va solicita Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi sa semneze contracte pentru descarcarile de sarcina cu alti executanti.

La acea data, prefectul a spus ca proiectul de realizare a Autostrazii Transilvania e cel mai mare pe partea de infrastructura din Salaj, dar judetul are intarzieri mari la descarcarile arheologice al caror executant este Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau – Salaj.

Avand in vedere ca reprezentantii Muzeului Judetean Salaj sustin ca suma alocata Salajului pentru sapaturi arheologice a fost cheltuita din cauza numarului foarte mare de situri – 28 – gasite pe traseul autostrazii, Todea a insistat ca trebuie sa se lucreze rapid la prezervarea lor si sa se faca descarcarea de sarcina.

Suntem abia la primele descarcari arheologice

Descarcarile de sarcina ar fi trebuit finalizate inca de anul trecut, mai ales ca intreaga suma alocata judetului Salaj pentru sapaturile arheologice a fost deja cheltuita.

In schimb, Directia de Cultura, Culte si Patrimoniul National Cultural Salaj a emis primele certificate de descarcare de sarcina arheologica pentru Autostrada Transilvania abia zilele trecute, actiunea facandu-se la 2 ani de la inceperea sapaturilor arheologice in judet.

Potrivit unui comunicat de presa remis de Directia de Cultura Salaj, au fost facute descarcari de sarcina arheologica pe o suprafata de 820 de metri, dintr-un total de aproximativ 83.000 de metri (83 de kilometri), cat va masura traseul autostrazii pe teritoriul judetului Salaj.

Directia de Cultura, Culte si Patrimoniu National Cultural Salaj a emis certificatele de descarcare de sarcina arheologica pentru trei obiective de investitii: pentru o statie de betoane a Bechtel de pe raza localitatii Port, pentru tronsonul 3C, portiunile dintre kilometrii 4+380 si 4+550 si kilometrii 5+550 si 6+220. In judet sunt acum descarcati de sarcina arheologica 820 de metri din cei aproximativ 83 de kilometri, cat va fi traseul autostrazii in Salaj, se arata in comunicatul de presa respectiv.

Potrivit sursei citate, pentru alte doua portiuni, in lungime de cateva sute de metri, nu au fost emise certificatele de descarcare de sarcina arheologica din cauza ca exista neconcordante privind suprafata cercetata si suprafata pentru care se solicita descarcare de sarcina arheologica. In ceea ce priveste alte trei obiective, in lungime de cateva sute de metri, nu s-a putut da aviz de descarcare arheologica din cauza ca sunt o serie de neconcordante privind suprafata cercetata si suprafata pentru care se solicita descarcare de sarcina arheologica. Din continutul raportului reiese ca suprafata cercetata arheologic este mai mica decat cea pentru care se solicita descarcare de sarcina. In aceste conditii, am solicitat fie sa se refaca cererea strict pentru suprafata cercetata, fie sa se continue cercetarile arheologice pe zona ramasa necercetata, se arata in comunicat.

In Salaj, realizarea Autostrazii Transilvania trebuie sa inceapa in 1 ianuarie 2008, primul santier urmand sa fie deschis de Compania Bechtel in zona localitatilor Port – Marca.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »