Precautii pentru sezonul rece

Magazin Salajean 26 octombrie 2007 0

Precautii pentru sezonul receZapada, gheata, poleiul, ceata si vanturile sunt principalii adversari ai conducatorilor auto, in sezonul rece, mai ales pe timp de noapte. Interventia acestor factori naturali micsoreaza vizibilitatea, ingusteaza fasia de drum utilizabila, inrautateste aderenta si reduce, uneori, pana la un nivel periculos, manevrabilitatea masinii.

Pentru a face fata situatiilor imprevizibile , Serviciul Politiei Rutiere Salaj recomanda conducatorilor auto sa nu plece la drum fara ca masina sa dispuna de o pereche corespunzatoare de lanturi antiderapante, o lopata cu coada scurta, o maturica, o racheta pentru curatat gheata de pe geamuri si o tija, cablu sau franghie de remorcare.

In autovehicul trebuie sa existe un saculet cu 10 kilograme de nisip care se dovedeste salvator pentru depasirea unor situatii critice, in momentul in care masina patineaza la urcarea unor pante inghetate, a spus comisarul de politie Liviu Cipleu.

Totodata, in autovehicul trebuie sa existe doua cale (piese prismatice din lemn sau metal), care se vor dovedi utile in cazul in care se impune schimbarea unei roti pe un sol cu aderenta nesigura sau chiar la parcarea pe o panta inghetata.

Prima conditie pentru a executa corect manevrele este perfecta stabilire a soferului la volan. Pozitiile incorecte si instabilitatea, mai ales laterala a corpului in timpul sofatului, nu numai ca impiedica efectuarea unor manevre cu finete, ci chiar le face imposibile uneori.

Pentru a corecta un derapaj, conducatorul auto trebuie sa dispuna de suficient spatiu intre intre torsul sau si volan, astfel incat sa poata roti volanul, in caz de nevoie, cu unghiuri mari si suficient de repede. In cazul in care sta prea aproape de volan, tot ce poate face este o rotatie de o jumatate de tura si asta este insuficient pentru un autoturism obisnuit, a adaugat comisarul Cipleu.

Potrivit aprecierilor facute de specialistii in domeniu, atunci cand carosabilul este alunecos, distanta pastrata in mers, in mod obisnuit, trebuie dublata efectiv, pentru asigurarea unei marje de deplina securitate. Pentru realizarea opririlor in apropierea trecerilor pentru pietoni, in dreptul statiilor pentru mijloacele de transport in comun, se recomanda a proceda din timp la reducerea vitezei si folosirea franei de motor, asigurand astfel o distanta suficienta pentru a putea opri la timp.

O atentie marita trebuie avuta in conducere, in special, aproape de pasajele de traversare a pietonilor. Pietonii sunt mai grabiti decat conducatorii auto si, in plus, se bazeaza pe franele masinilor, permitandu-si sa se aventureze in traversarea strazii, fie pe culoarea rosie a semaforului, fie fara sa se asigure, ajungand astfel victime ale accidentelor rutiere, a conchis comisarul Cipleu.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »