Poligonul vs. soseaua de centura

Magazin Salajean 30 mai 2007 0

Poligonul vs. soseaua de centura

Autoritatile locale municipale risca sa piarda finantarea pentru soseaua de centura a Zalaului daca Ministerul Apararii nu va le va preda in timp util poligonul dinspre Aghires. Primarul Radu Capilnasiu a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, ca desi s-au trimis la Bucuresti solicitari de predare a amplasamentului respectiv, pana in prezent, Ministerul Apararii nu a dat nici un raspuns in aceasta privinta, multumindu-se sa promita ca vor trimite o comisie la fata locului, care sa analizeze situatia. Poligonul ramane o problema in proiectul privind construirea soselei de centura. Nu putem realiza artera de circulatie fara ca poligonul sa dispara. Daca Ministerul Apararii nu ne va da un raspuns destul de curand, riscam sa pierdem finantarea pentru proiect, a declarat primarul Capilnasiu.

Raspunsul autoritatilor de la Bucuresti este cu atat mai necesar cu cat licitatia pentru lucrarile de realizare a soselei de centura a fost deja lansata de catre Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, ofertele trebuind depuse pana cel tarziu in 31 mai 2007. Deocamdata, noua firme sunt interesate de realizarea soselei ocolitoare, iar unele dintre acestea au vizitat deja zona pe unde va fi construit drumul. Speram ca intr-o luna si jumatate sa stim constructorul, a declarat Capilnasiu. Ca sa fie sigure ca obtin poligonul, autoritatile locale s-au aratat dispuse, in cadrul unor discutii trecute, sa cumpere teren intr-o alta parte a orasului si sa-l ofere MAPN.

Pe langa cele enumerate anterior, Consiliul Local Zalau are nevoie de cele 26 de hectare de teren pe care este amenajat poligonul si pentru ca exista cereri de retrocedare a vechilor amplasamente din partea cetatenilor, acestea cumuland 50 la suta din suprafata respectiva. Cealalta jumatate, a spus edilul, va fi folosita tot pentru retrocedari in baza Legii 247/2005.

Proiectul intocmit de Consiliul Local Zalau isi propune realizarea unei centuri ocolitoare care sa degreveze municipiul de traficul greu. Lungimea viitoarei artere de circulatie este de 9,6 kilometri, iar traseul urmat de aceasta porneste din zona Valea Mitii, trece pe langa padurea Aghires si iese langa podul de la intrarea in aceasta localitate.

Valoarea totala a investitiei este de aproape 11 milioane de euro, din care 5 milioane de euro sunt fonduri PHARE, 1,6 milioane de euro sunt fonduri de la bugetul de stat, iar restul sumei reprezinta aportul bugetului local. Referitor la acest ultim aspect, primarul a declarat ca se va incerca obtinerea unor cofinantari, probabil de la Ministerul Transporturilor, intrucat obiectivul nu este strict de interes local, ci de interes regional si chiar national.

Edilul a declarat ca si etapa a doua a proiectului, prin care este prevazuta construirea carosabilului pe tronsonul Aghires – culmea Mesesului, ramane in atentia autoritatilor locale, ca, de altfel, si jonctiunea, in apropiere de Aghires, cu viitoarea Autostrada Transilvania, termenele de punere in functiune a celor doua artere de circulatie fiind apropiate.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »