Peste 750 de blocuri din Zalau raman fara apa

Magazin Salajean 28 ianuarie 2011 0

Peste 750 de blocuri din Zalau raman fara apa

Desi maine este ultima zi pana la care trebuiau sa fie semnate noile contracte la nivel de scara de bloc pentru furnizarea serviciilor de apa si canal, intre reprezentantii Sucursalei Salaj a Companiei de Apa Somes Cluj si asociatiile de locatari, s-au incheiat doar 250 de contracte pentru blocurile din Zalau.

Potrivit informatiilor furnizate de Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Salaj a Companiei de Apa Somes (CAS) Cluj, pana in data de 27 ianuarie au fost incheiate sub 25 la suta din contractele estimate la nivel de oras. S-au semnat contractele pentru 250 blocuri, din 1.100 cate are Zalaul, si credem ca se vor mai finaliza si altele, deoarece, numai in ultimele zile, am fost asaltati de cetateni. La Biroul Relatii Clienti sta lumea la rand, sunt tot timpul cate trei persoane. In doar doua zile, am incheiat 60 de contracte, respectiv, 30 de contracte pe zi. Deci iata ca un sfert din locuitorii de la blocuri au inteles necesitatea intrarii in legalitate. Pe langa cei care vin cu dosarele pentru semnarea noilor contracte, reprezentantii CAS sunt asaltati de zalauanii care doresc sa afle mai multe detalii, si vin la noi, la conducere ori la Biroul Relatii Clienti, cu sau fara programare, a precizat directorul CAS Salaj.

Optimist, oficialul firmei ne-a spus ca este convins de faptul ca pana la sfarsitul lunii februarie 2011 – inceputul lunii martie, vor fi semnate contractele pentru peste 75 la suta din scarile de bloc din municipiu. Asta, mai ales daca se trece la sistarea serviciului de furnizarea apei.

Blocurile fara contracte raman fara apa

Locatarii din scarile de bloc pentru care nu au fost incheiate noile contracte pentru serviciile de furnizarea apei si canalizare vor fi anuntati, de reprezentantii CAS ca scarile respective vor fi debransate. Marcel Zaharia ne-a declarat ca din data de 31 ianuarie 2011 se vor face somatii acolo unde nu exista contract. Locatarii au termen de cinci zile lucratoare sa se decida daca doresc sau nu sa incheie contractul cu CAS. Dupa acest termen, salariatii de la Compania de Apa vor proceda la demararea unui program esalonat de intrerupere a furnizarii apei in blocurile respective.

Bransarea individuala, o alternativa scumpa pe timp de criza

Directorul CAS a admis ca exista alternativa – legala, dar de cele mai multe ori imposibila tehnic – ca locatarii din apartamentele de la bloc sa se branseze individual, asa cum sunt cei de la case. Se cere insa indeplinirea unor conditii, cum ar fi: ca beneficiarul sa nu aiba restante la plata facturilor, sa aiba un proiect avizat si acordul tuturor vecinilor pentru separare si executarea pentru toti in acelasi timp. Mai precis, e nevoie ca toti locatarii sa se branseze individual, cu un contor montat la limita de proprietate, adica in afara blocului. Costurile, care se suporta de cetateni ar fi prohibitive si se ridica la 20-25 de milioane de lei vechi pentru cate un apartament, a explicat Marcel Zaharia.

Zalaul va intra in legalitate

Reiteram faptul ca pe 27 septembrie 2010 s-a aprobat Regulamentul serviciului de apa si canalizare, elaborat si aprobat de autoritatile locale, prin care este reglementat modul de functionare al serviciilor de apa si canal din judetele Cluj si Salaj. Acest act, asa cum a explicat Marcel Zaharia, are la baza prevederile Regulamentului cadru elaborat de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarire Comunala. Ordinul de aprobare al regulamentului a aparut in 20 martie 2007, de cand s-au facut completari la Legea serviciilor de apa si canalizare, prin OUG 13/2008.

Acest fapt a amanat elaborarea regulamentului si aplicarea lui in aria de operare. Forma agreata de autoritatile locale a intrat in vigoare din 28 septembrie 2010. Fata de situatia actuala, noile prevederi aduc modificari la modul de contractare al serviciului in spatiile condominiale, respectiv, in scarile blocurilor. Consumatorilor le-a fost trimisa, cu ultimele facturi, o scrisoare prin care reprezantantii companiei informau ca noul contract se va incheia la nivel de scara de bloc, nu individual pentru fiecare familie, iar factura se va emite, la comun, pentru intreaga scara de bloc. Termenul pana la care pot fi incheiate noile contracte este pana la 29 ianuarie, respectiv, 90 de zile de la data intrarii in vigoare a noilor reglementari. Contractele se semneaza intre reprezentantii companiei si presedintele Asociatiei de Locatari, sau de reprezentantul legal al locatarilor.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »