Parcare de 100.000 de euro pentru cinci autobuze

Andreea Vilcovschi 13 noiembrie 2012 14
Parcare de 100.000 de euro pentru cinci autobuze

Autorităţile municipale intenţionează să investească peste 100.000 de euro (circa 480.000 de lei) în amenajarea unei parcări de 820 de metri pătraţi pentru autobuzele Transurbisului, în cartierul Brădet, la intersecţia străzilor Gheorghe Doja şi Corneliu Coposu, vizavi de Hanul Drumeţilor. Investiţia va fi prevăzută în bugetul pe anul 2013, când va fi organizată şi licitaţia pentru desemnarea constructorului. După cum ne-a declarat Paul Maghiu, purtătorul de cuvânt al operatorului de transport în comun, lucrările vor demara, cel mai probabil, în al doilea trimestru al anului viitor şi se vor întinde pe parcursul a trei luni.

Investiţia presupune, pe lângă amenajarea parcării, devierea reţelele utilitare existente, strămutarea panourilor publicitare, realizarea unui zid de sprijin, a sistemului de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat în incintă.

Deşi vorbim despre o investiţie de 100.000 de euro, viitoarea parcare va avea doar cinci locuri pentru autobuze. Purtătorul de cuvânt al Transurbis Zalău, Paul Maghiu, pune acest fapt pe seama cheltuielilor ridicate pe care le presupun lucrările secundare. Spre exemplu, susţine sursa citată, ridicarea zidului de sprijin, care să prevină alunecarea terenului, şi devierea reţelelor reprezintă lucrări în valoare de peste 28.000 de euro. “Ţinând cont că va fi organizată o licitaţie, este posibil ca preţul să fie sub valoarea estimată”, ne linişteşte Maghiu, subliniind că realizarea parcării în zona menţionată este esenţială, întrucât se află la capăt de linie, iar terenul în cauză este singurul pe care Transurbis îl deţine în zonă. “În acest fel, şoferii nu vor mai fi nevoiţi să parcheze autobuzele pe marginea drumului, după ce întorc în sensul giratoriu şi până intră în traseu”, a mai spus reprezentantul Transurbis Zalău.

Până în 2009, însă, autorităţile locale au deţinut, în vecinătatea acestui teren, un altul, de 1.375 de metri pătraţi, utilizat tot ca parcare pentru autobuze, pe care au decis să-l dea firmei Giorgiani Impex SRL Zalău, în schimbul unei parcele de 4.327 de metri pătraţi, situată pe bulevardul Mihai Viteazul, la intrare dinspre Hereclean. Aici a fost reamplasat parcul de autobuze al operatorului de transport în comun.

Terenul din Brădet a fost estimat, la momentul schimbului, la 148.700 de euro, iar cel dinspre Hereclean, la 200.000 de euro. Evaluarea celor două parcele a trezit, atunci, suspiciune în rândul unor consilieri locali. Fostul consilier PSD, Simona Trif, spunea că în zona Hereclean, 100 de metri pătraţi costă 4.600 de euro, în timp ce în Brădet, aceeaşi suprafaţă valora 10.500 de euro. “De ce se fac aceste schimburi, în loc să fie utilizat un teren din oraş pentru reamplasarea bazei de autobuze?”, a întrebat Trif, adăugând că mutarea va implica să costuri mai mari cu combustibilul, pentru societatea subvenţionată de la bugetul local.

Comentarii

comments

14 Comentarii »

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe magazinsalajean.ro acele mesaje/comentarii/opinii licentioase (injurii, cuvinte obscene si atacul la persoana).

  1. alice 13 noiembrie 2012 at 13:05 - Reply

    Pe terenul respectiv nu vor incapea oricum toate autobuzele care stau la capat de linie.
    Toata afacerea este FURT in toata regula, cu acte.Cum suparare sa dai 20 de mii de euro pentru amenajarea unui AR de parcare?Pe banii aia-ti faci mintenas o casa.

  2. Mihai 13 noiembrie 2012 at 13:13 - Reply

    Nu numai ca nu incap, dar cu terenul care s-a luat in schimb, acum 3 ( trei ) ani, ce s-a intamplat ? Cresc buruieni pe el, nu este posibil sa muti acolo parcul Transurbis, ar genera costuri imense si gratuite. Bataie de joc din banutii publici. Bine a zis Trif !Traiasca conducerea LIBERALA a Transurbisului ! Ca e plin de ei acolo!

  3. Valer 13 noiembrie 2012 at 13:21 - Reply

    HA,HA,HA !!! Dragilor, ce scrieti voi, e cam zero.
    Terenul cu pricina, cel din Bradet, a fost achizitionat de liberalii din primarie, de la unii liberali de soi din partid, tocmai ca sa se faca parcarea pentru autobuze. Si era bune cu parcarea aia.
    mai tarziu, cand cetateanul a mai uitat, iar pentru votul din Consiliul Local au venit alti fraieri, tot liberalii din primarie, au zis ca nu mai trebuie parcarea, ca fac si dreg.
    Numa dupa aia, au vazut ca trebe !
    Si au mai lasat sa treaca ceva vreme, ca or mai uita si aia cu votu, da si cetateanu !
    Numa ca afacerea nu prea a iesit bine !
    Iaca , deci, ca ne cam incurca cate unu, cate altu…

  4. i 13 noiembrie 2012 at 13:24 - Reply

    i

  5. Anonim 13 noiembrie 2012 at 15:52 - Reply

    hotie pe fata nemernicilor, crepa-uar inima in voi de hoti, oare in tara asta nu este justitie?

    ar trebui bagati la puscarie toti nemernicii care participa si acopera astfel de hotii!!! in frunte cu capalnasiu , potrovita , cota………….

  6. usl porcii 13 noiembrie 2012 at 16:04 - Reply

    trebuie ca DNA sa se autosesizeze in cazul acestor schimburi de terenuri cu primaria. Se aude DNA Cluj?

  7. liberalul hotarat 13 noiembrie 2012 at 17:45 - Reply

    Nu USL , ci PNL are de-a face cu asta . Unde ati vazut voi picior de PSD-ist in schimburile astea ? Eu am inteles clar : liberalii au vrut parcerea, au luat terenul de la alti liberali. Apoi, tot liberalii ( ca tot haosul de la Transurbis se datoreaza liberalului Muresan ), pe comision- posibil , au hotarat ca nu mai trebuie parcare pentru autobuze, in Bradet. Si au facut un spectaculos schimb de teren , tocmai la mama naibii , teren pe care nu au facut chiar nimic. E clar ca rezulta de aici necesitatea schimbului, nu ? Ca doar Primaria pentru ce mai baga banii acuma in miniparcarea din Bradet, daca ar fi avut-o pe cealalta, in care cred ca s-a si investit ( sau poate nu, dar si asta se poate verifica, ca tot din bani publici este ) .Rezultat final: avem nevoie minus nu avem nevoie egal alta suta de mii de euro din buzunarul meu, altau, al lui, al nostru…

  8. Anonim 13 noiembrie 2012 at 19:57 - Reply

    daca nici la aceasta afacere curtea de conturi , DNA, nu se sesizeaza chiar ca traim intr-o tara fara nici un viitor!!! sa dai de nici 2 ani un teren betonat cu toate dotarile pentru alimentat , spalat autobuze pentru un ogor in hereclean si dupa aceea sa investesti un sac de bani pentru a-ti amenaja la 10 metri lingă , o noua parcare este strigător la cer !!!

    doamne dumezeule da cu traznet in ei , pentru ca noi oamenii nu putem sa-i judecam , sa-i pedepsim!!!

  9. cititor 13 noiembrie 2012 at 20:16 - Reply

    Asta meritati, pentru ca asta ati votat. Daca in continuare veti tine cont de faptul ca liberalul Capilnasiu stie sa zambeasca cand trebuie, asta veti avea, Hotie ! Si daca ne gandim ca Transurbisul e sustinut din bani publici, e si mai trist. M-am uitat pe hotararile Consiliului Local. La Transurbis, liberalii sunt in floare! Dar pacat ca sunt toti niste incapabili ! Ia priviti si voi la ei ! Mariana Boldan, hip, hip ura ! Salteluta lui Oros! Importanta calitate ! Cristian Dobra , valetul lui Capilnasiu ! Si cireasa de pe tort, spagarul sef al ADP-ului Bican aurel !!!!!!!

  10. ion 14 noiembrie 2012 at 09:49 - Reply

    Nu va mirati de preturile astea,amintiti-va cum a dat Capilnasu 50000 de euro pe o buda de 1mp in piata centrala si atunci o sa vedeti randamentele investitiilor acestor penelisti!

  11. Anonim 14 noiembrie 2012 at 16:58 - Reply

    Inainte de orice eu constat urmatorul lucru: “purtator de cuvant al Transurbis” ! De ce exista asa ceva? Pentru ce are nevoie Transurbis-ul in organigrama (covarsitor de incarcata deja) de purtator de cuvant???!!! Ma rog, un salariu in plus in minus….prea putin important.
    Mai importanta intrebare totusi, simpla si cat se poate de indreptatita: de ce nu se privatizeaza Transurbis-ul?! Privatizarea a fost intotdeauna o reteta de succes pentru astfel de “mamuti gurmanzi bugetari”. Vezi exemplul Alba Iulia sau Turda – pe bune, de curios, vezi pe google ce servicii, ce masini, ce soferi au acolo. A, pai nu, la Zalau e nevoie de 3-4 manageri la 50 de masini, de puncte de vanzare bilete UNICE (chioscurile repreentative pt Zalau, prietenii stiu de ce), cu comisioane pe masura, la Zalau decontam calatorii pentru TOTI pensionarii din Zalau, pun ramasag ca nici macar jumate dintre ei nu circula cu Transurbis-ul etc etc etc. Ma opresc. E in van, oricum.

    • Zoro 14 noiembrie 2012 at 20:07 - Reply

      Pupincuristul de Maghiu avea nevoie de un post, asa ca Capilnasiu (el insusi o cacofonie) a creat unul. Simplu, nu?

  12. Dan 14 noiembrie 2012 at 21:43 - Reply

    Unii care scriu nu sunt informati. La chioscuri nu se mai vand bilete de autobuz. Incercati la macelarie, la florarie, la aprozar sau la placinte.
    In rest, noi incercam sa scapam de bataia de joc a controloarelor.Pentru ca ne rad in nas cand le spunem ca nu avem de unde cumpara. Bravo Fort ! Esti tare, directore!!

  13. Ofticatul 14 noiembrie 2012 at 21:45 - Reply

    Pupincuristul de maghiu e super purtator de cuvinte ! In acelasi timp, 8 ore cu norma intreaga la Citadin lucreaza si 4 ore la Transurbis. Sau invers. Sa nu mori, nene , de ciuda ca timpul are atata intelegere pentru el ?Si bugetul, ca doar ambele se achita din bugetul local.

Lasa un Raspuns »