Operatorii de la 112 sunt bombardati cu apeluri false

Magazin Salajean 4 septembrie 2007 0

Operatorii de la 112 sunt bombardati cu apeluri false

Potrivit situatiei intocmite de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, 90 la suta dintre apelurile la numarul de urgenta 112 sunt false, iar majoritatea acestora sunt efectuate de pe cartele prepaid, apelantul fiind aproape imposibil de identificat si amendat. Mai mult, anul trecut serviciul de urgente a inregistrat in jur de 25 de milioane de astfel de apeluri, iar pana la sfarsitul lunii iulie a anului curent se inregistrasera deja 16 milioane de apeluri false. Problema e cu atat mai grava cu cat apelantii cu reale probleme de sanatate sunt pusi in situatia de a astepta pe fir sau ajutorul cerut, ceea ce poate fi fatal intr-un moment de criza. Din acest punct de vedere Romania a reusit sa se situeze pe un dezonorabil loc unu intre tarile Uniunii Europene, copiii si tinerii fiind cei care apeleaza fara vreun motiv real serviciul de urgente.

In incercarea de a pune capat fenomenului, Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) a inceput o campanie nationala de educare si informare in randul elevilor din clasele I-XII referitoare la importanta si utilitatea numarului unic de urgente 112. Pana acum s-au desfasurat cateva actiuni la care au participat sute de elevi din judetele Mehedinti, Olt si Dolj, judete in care numarul apelurilor false si abuzive era foarte mare, ne inforrmeaza purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), colonel Adrian Fulea, actiunile continuand la nivel national cu programe de informare si educare pentru tineri.

Situatia in Salaj

In luna iulie, numarul unic de urgenta a fost apelat in Salaj de 33.625 de ori, din care doar 326 de apeluri au reprezentat situatii reale de urgenta, restul de 33.299 fiind false sau nonurgente. Tot in judetul Salaj, cele mai multe solicitari au fost facute catre Ambulanta (779), apoi catre Politie (457), Pompieri (70) si Jandarmerie (20), situatie similara celei din tara, ne mai informeaza sursa citata.

Alaturandu-se campaniei de informare desfasurata de STS, reprezentanti ai Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, ai Ministerului Sanatatii Publice si ai Serviciului de Telecomunicatii Speciale au discutat saptamana trecuta intr-o sedinta de lucru posibilitatea aplicarii unor metode tehnice cum ar fi cea folosita in Finlanda, unde operatorul de telefonie mobila blocheaza telefonul falsului apelant timp de o zi, sau SMS bombardament, metoda folosita in Scotland Yard, operatiune ce blocheaza deasemenea telefonul apelantului.

De mentionat ca activitatea STS este organizata si coordonata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, iar controlul asupra activitatii institutiei se exercita de catre Parlamentul Romaniei prin comisiile de aparare, ordine publica si siguranta nationala ale celor doua camere.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »