OJPC a sanctionat zeci de agenti economici

Magazin Salajean 16 octombrie 2006 0

OJPC a sanctionat zeci de agenti economiciIn cele 40 de actiuni de control, inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au depistat 29 de agenti economici din judet care au incalcat legislatia in domeniul protectiei consumatorilor. Valoarea produselor cu abateri depistate a fost de 73.039 lei noi, iar valoarea produselor expirate, retrase din circuitul uman de 120 de lei noi.

Printre reclamatiile consumatorilor cercetate si solutionate se numara si reclamatia venita din partea unei asociatii de locatari din Zalau privind aparitia unor deficiente (in perioada de garantie) la lucrarile de iluminat si interfon de pe casa scarii, efectuate de un agent economic. In urma cercetarii respectivei reclamatii s-a constatat ca lucrarea nu mai era in perioada de garantie, motiv pentru care agentul economic a remediat contracost deficientele semnalate. A mai fost cercetata si solutionata o reclamatie care avea ca obiect distrugerea trotuarului din fata casei, a spatiului verde si astuparea podetului cu ocazia lucrarilor de canalizare efectuate in orasul Jibou. Reclamatia dovedindu-se intemeiata s-a dispus agentului economic sa remedieze deficientele. O alta reclamatie venita din partea unui consumator a vizat un agent economic prestator de servicii de alimenatre cu apa care refuza sa elibereze o adeverinta din care sa rezulte ca reclamantul este cu cheltuielile la zi. In urma interventiei inspectorilor OJPC, agentul economic si-a schimbat optica de abordare a clientilor sai eliberand, in cele din urma, adeverinta solicitata. Alte trei reclamatii venite din partea consumatorilor s-au dovedit neintemeiate.

Avand in vedere reclamatiile primite in ultima perioada, Aurora Sabou – director executiv in cadrul OJPC a tinut sa atentioneze consumatorii ca pentru produsele de folosinta indelungata pe care le achizitioneaza, inclusiv produsele la mana a doua, trebuie sa ceara agentilor economici bonul sau factura fiscala, certificatul de garantie in care sa fie specificata unitatea service autorizata sa faca interventiile in perioada de garantie, durata perioadei de garantie si sa aiba, deasemenea, rubrici in care sa se mentioneze interventiile avute si durata acestora. Acestea sunt obligatorii si sunt elemente pe baza carora putem cerceta si solutiona reclamatiile. Reamintim deasemenea consumatorilor, ca reclamatiile care se refera la alte intelegeri (fara sa fie incheiate in forma scrisa) pe care le au cu agentii economici nu pot fi cercetate si solutionate de catre OJPC.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »