OJPC a pus ochii pe cablisti

Magazin Salajean 22 februarie 2007 0

OJPC a pus ochii pe cablisti

Activitatea operatorilor de cablu TV, telefonie fixa si internet este atent si intens verificata de catre Protectia Consumatorilor, din cauza unor clauze abuzive stipulate in contractele incheiate cu clientii, care au fost reclamate in nenumarate randuri. Ca urmare a sesizarilor primite, atat la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), cat si la oficiile judetene, referitoare la contractele incheiate de catre operatorii economici prestatori de servicii si consumatorii persoane fizice, secretar de stat si Marian Zlotea, presedinte al ANPC, a aprobat Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre operatori, in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia. Avand in vedere faptul ca serviciile de utilitate publica, precum si serviciile de comunicatii beneficiaza de contracte-cadru, ANPC va introduce prin aceste norme doar obligativitatea respectarii dreptului consumatorilor de a fi informati cat mai corect, complet si precis, conform prevederilor OG 21/1992, cu modificarile si completarile ulterioare.

Nici operatorii economici salajeni, prestatori de astfel de servicii nu au scapat nepuricati de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj. Astfel, in cursul saptamanii trecute s-au efectuat activitati de control pentru verificarea contractelor de prestari servicii. In urma verificarilor s-a impus o intalnire de lucru cu acestia, in cadrul careia Aurora Sabou, directorul executiv al OJPC Salaj, a facut cunoscute prevederile acestui ordin, precum si clauzele introduse in contractele cu beneficiarii.

Clientii vor fi anuntati inainte de taierea cablului

Una dintre clauzele abuzive stipulate in actualele contracte de prestari servicii este legata de achitarea asa-zisei taxe de reinstalare impusa in cazul in care consumatorul este deconectat de la cablu pentru neplata unei luni in avans. Astfel, operatorul economic este obligat sa instiinteze consumatorul cu privire la masura pe care o va lua inaintea sistarii serviciilor respective. Apoi, in continutul contractului va trebui introdusa o clauza prin care operatorul are obligatia sa notifice consumatorul cu 30 de zile inainte de expirarea acordului. Totodata, operatorii se obliga sa scada din factura contravaloarea perioadei in care consumatorii nu au beneficiat de serviciile respective din motive independente de ei.

Textele nu mai pot fi scrise cu litere minuscule

Directorul OJPC Salaj a mai spus ca, pentru a beneficia de o redactare clara si pentru ca textul contractului sa fie lizibil, este obligatoriu ca marimea fontului sa fie de minim 10. De asemenea, modalitatea de notificare a consumatorului in cazul modificarii unilaterale a conditiilor referitoare la prestarea serviciului de catre agentul economic (grila de programe, tarife si dobanzi) va fi fara costuri suplimentare. Trebuie eliminate orice clauze de constrangere. Vom verifica documentele pentru ca oamenii trebuie informati cat mai corect si clar in ceea ce priveste drepturile si obligatiilor lor, a precizat Sabou.

Unii operatori sunt nemultumiti

Majoritatea operatorilor economici prezenti la intalnire au fost dezamagiti si suparati pe SC Electrica SA Zalau. Marul discordiei se pare ca il reprezinta plata unei taxe pentru fiecare cablu instalat pe stalpul de electricitate. De exemplu, un reprezentat al unei firme de Internet a adus acuze institutiei mai sus mentionate pentru faptul ca operatorii sunt obligati la plata de taxe pentru fiecare cablu instalat pe stalp. Daca avem mai multe cabluri pe un singur stalp, platim pentru fiecare in parte, spunea persoana respectiva.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »