OJPC a aplicat comerciantilor din Salaj amenzi de peste 60.000 de lei

Magazin Salajean 2 aprilie 2008 0

OJPC a aplicat comerciantilor din Salaj amenzi de peste 60.000 de leiIn urma controalelor efectuate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj asupra calitatii si securitatii unor produse si servicii in luna martie, la agentii economici pe piata judeteana, au fost identificate marfuri cu abateri de la prevederile legale in valoare de 360.788 de lei. Acestea au fost oprite temporar de la comercializare, pana la intrarea in legalitate. Au fost depistate si produse, in valoare de 359.565 de lei, care nu respectau prevederile legale in vigoare, fiind scoase definitiv din comert si din circuitul consumului uman produse in valoare de 8.404,9 lei. Pentru neregulile constatate au fost aplicate amenzi contraventionale in suma totala de 64.500 lei.

Astfel, OJPC Salaj a efectuat luna trecuta 149 de actiuni de acest gen, fiind incheiate 139 de procese verbale de constatare – contraventie si 10 procese verbale de constatare. Au mai fost facute sapte inspectii in colaborare cu Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Salaj si cu Autoritatea de Sanatate Publica Salaj, punandu-se accent pe produsele specifice sarbatorilor pascale la credinciosii catolici.

Cel mai des intalnite abateri de la legislatie savarsite de agentii economici sunt, in continuare, lipsa informarii consumatorilor cu privire la denumirea produsului, termenul de valabilitate, conditiile de pastrare, caracteristicile produselor; expunerea la comercializare a unor produse expirate sau cu modificari organoleptice; pastrarea produselor in conditii improprii.

Deasemenea, Dorina Rednic, inspector sef adjunct al OJPC Salaj ne informeaza ca neefectuarea la timp rezonabil a reparatiilor unor produse defectate in perioada de garantie este cea mai frecventa problema cu care se confrunta inspectorii OJPC Salaj, in timp ce numarul de nereguli la chioscuri si magazine este in scadere.

De mentionat ca inspectiile in discutie au fost efectuate in cadrul actiunilor curente de supraveghere a produselor si serviciilor destinate consumatorilor si actiunilor tematice dispuse de IRPC Cluj si ANPC Bucuresti. Tot pe parcursul lunii martie, au fost solutionate 31 de reclamatii venite din partea consumatorilor nemultumiti de calitatea unor produse si servicii.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »